Page 43 - Biloslavo, Roberto, Rusjan, Roland. 2018. Strateške dualnosti v teoriji in praksi managementa. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 43
Integracija dualnosti v politiko organizacije 43
II. Razvojna politika okvirnega modela
Poslovni model: stroški nasproti diferenciacija – 100 %,
poslovni model: lokalni nasproti globalni trg – 100 %,
poslovni model: programi nasproti temeljne zmožnosti – 100 %,
poslovni model: notranje izvajanje nasproti zunanje izvajanje –
100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: načrtovana nasproti vznikajo-
ča strategija – 86 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: centralizacija nasproti decen-
tralizacija – 86 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: funkcijska nasproti procesna
struktura – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: zunanji nasproti notranji dejav-
niki motivacije – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: delovne naloge nasproti medse-
bojni odnosi – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: pretekli nasproti prihodnji ka-
zalniki poslovanja – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: sledenje trgu nasproti pouda-
rek na tehnologiji – 71 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: avtokratsko nasproti demo-
kratsko vodenje –86 %,
priskrba in razporejanje sredstev: notranji nasproti zunanji viri
sredstev –100 %,
priskrba in razporejanje sredstev: oportunizem nasproti dolgoročno
partnerstvo – 71 %.
Strokovnjaki niso dosegli konsenza za integracijo dualnosti izrablja-
nje nasproti raziskovanje v poslanstvo temeljne politike okvirnega mode-
la. Pri tem je 43 % strokovnjakov zavzelo stališče, da je omenjena dualnost
primerna za integracijo v poslanstvo temeljne politike, na drugi strani pa
jih je bilo 43 % bilo mnenja, da dualnost ne spada v poslanstvo temeljne
politike; pri tem je eden od strokovnjakov ostal neopredeljen.
Dualnost izrabljanje nasproti raziskovanje je nesporno primerna za
vključitev v okvirni model politike organizacije. To so strokovnjaki po-
trdili že v prvem krogu metode delfi; vseh sedem strokovnjakov se je stri-
njalo z njeno vključitvijo v okvirni model.
Ker strokovnjaki niso dosegli soglasja o integraciji omenjene dual-
nosti znotraj okvirnega modela politike organizacije, smo zadevo ponov-
no preučili in spremenili prvotno predlagano mesto iz poslanstva v te-
meljni politiki v poslovni model razvojne politike. Pri tem smo v okviru
II. Razvojna politika okvirnega modela
Poslovni model: stroški nasproti diferenciacija – 100 %,
poslovni model: lokalni nasproti globalni trg – 100 %,
poslovni model: programi nasproti temeljne zmožnosti – 100 %,
poslovni model: notranje izvajanje nasproti zunanje izvajanje –
100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: načrtovana nasproti vznikajo-
ča strategija – 86 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: centralizacija nasproti decen-
tralizacija – 86 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: funkcijska nasproti procesna
struktura – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: zunanji nasproti notranji dejav-
niki motivacije – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: delovne naloge nasproti medse-
bojni odnosi – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: pretekli nasproti prihodnji ka-
zalniki poslovanja – 100 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: sledenje trgu nasproti pouda-
rek na tehnologiji – 71 %,
struktura in infrastrukturni sistemi: avtokratsko nasproti demo-
kratsko vodenje –86 %,
priskrba in razporejanje sredstev: notranji nasproti zunanji viri
sredstev –100 %,
priskrba in razporejanje sredstev: oportunizem nasproti dolgoročno
partnerstvo – 71 %.
Strokovnjaki niso dosegli konsenza za integracijo dualnosti izrablja-
nje nasproti raziskovanje v poslanstvo temeljne politike okvirnega mode-
la. Pri tem je 43 % strokovnjakov zavzelo stališče, da je omenjena dualnost
primerna za integracijo v poslanstvo temeljne politike, na drugi strani pa
jih je bilo 43 % bilo mnenja, da dualnost ne spada v poslanstvo temeljne
politike; pri tem je eden od strokovnjakov ostal neopredeljen.
Dualnost izrabljanje nasproti raziskovanje je nesporno primerna za
vključitev v okvirni model politike organizacije. To so strokovnjaki po-
trdili že v prvem krogu metode delfi; vseh sedem strokovnjakov se je stri-
njalo z njeno vključitvijo v okvirni model.
Ker strokovnjaki niso dosegli soglasja o integraciji omenjene dual-
nosti znotraj okvirnega modela politike organizacije, smo zadevo ponov-
no preučili in spremenili prvotno predlagano mesto iz poslanstva v te-
meljni politiki v poslovni model razvojne politike. Pri tem smo v okviru