Page 64 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 64
Navtični turizem in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije

raznolikost) in okoljska vrednost (tj. uporabo virov po stopnji, po kateri
se lahko obnovijo; zagotavljanje, da so emisije in odpadki na ravni, ki jo

lahko okolje varno presnavlja, varovanje biotske raznovrstnosti in ustvar-

janje pozitivne koristi za okolje, da se prepreči presežek iz preteklosti).

Vloga inoviranja poslovnega modela pri spodbujanju trajnosti je analiza

poslovnega modela z vidika trojnega donosa (tj. ekonomskega, socialne-

ga in okoljskega) in spreminjanje njegovih sestavnih delov, da bi izboljša-

li dolgoročne koristi, ki jih prinaša družbi in podjetju (Joyce in Paquin,

2016; Stubbs, 2017).

Poslovni modeli, predvsem kot naracije o delovanju podjetja, delno so

in bodo postajali vedno trajnostneje naravnani. Vendar bo potrebnih še

nekaj korenitih sprememb v razmišljanju managerjev in svetovalnih pod-

64 jetij pa tudi raziskovalcev, predvsem v smeri, da poslovni model ni to, kar
imaš, ampak to, kar pripoveduješ, torej predvsem proces in ne končni iz-

delek, izrisan na kanvasu ali drugem orodju reprezentacije. Z razvojem

razumevanja, da ni pravega in univerzalnega okvirja poslovnega mode-

la, pač pa »le« proces nenehnega inoviranja in spreminjanja poslovnega

modela skozi naracijo, v katero so vključeni vsi deležniki podjetja, se bo

razvijal trajnostni poslovni model, ki bo vseboval vrednost za podjetje, za

družbo, za okolje in za deležnike. Morda se bo fokus raziskav s tem obr-

nil v »zgodbe o poslovnih modelih« in ne v »statistiko poslovnega mo-

dela«.

Literatura

Achtenhagen, L., Melin, L., in Naldi, L. (2013). Dynamics of business mo-
dels – Strategizing, critical capabilities and activities for sustained value
creation. Long Range Planning, 46(6), 427–442.

Amit, R., in Zott, C. (B. d.). Creating value through business model innova-
tion. MIT Sloan Management Review, 53(3), 41–49.

Amit, R., in Zott, C. (2001). Value creation in e-business. Strategic Manage-
ment Journal, 22(6–7), 493–520.

Amit, R., in Zott, C. (2012). Creating value through business model innova-
tion. MIT Sloan Management Review, 53(3), 41–49

Angeli, F., in Jaiswal, A. K. (2016). Business model innovation for inclusive
health care delivery at the bottom of the pyramid. Organization & En-
vironment, 29(4), 486–507.

Baden-Fuller, C., in Haefliger, S. (2013). Business models and technological
innovation. Long Range Planning, 46(6), 419–426.
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69