Page 61 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 61
Trajnostni poslovni model in navtična industrija 61

1. navtična industrija, navtika, navtični sektor, navtični turizem,
jahte, rekreacijski čoln: da bi dobili rezultate na področju navti-
ke, vključno s poslovnim modelom in z turizmom;

2. (marine ALI ladjedelništvo) IN (»ustvarjanje vrednosti« ALI
»poslovni model« ALI »trajnost« ALI »ponudba vrednosti«
ALI »inovacija«).

Zbrali smo skupno 37 člankov, od teh jih je bilo po prvem pregledu
31 izločenih kot N/A. V naslednji fazi analize smo 6 člankom dodali še 1
članek, ki se nam je zdel posebej relevanten za našo raziskavo, ga pa v fazi
iskanja člankov nismo identificirali. Končni vzorec za analizo je bil zelo
skromen, le 7 člankov, ki so jih napisali avtorji: F. O. de Araujo, P. R. T.
Dalcol in W. P. Longo (2008); S. Ponticelli, V. Mininno, R. Dulmin in
D. Aloini, (2013), M. Di Nicolantonio, G. Di Bucchianico, S. Camplone,
in A. Vallicelli (2015); Mullis (2008); I. M. Rojo (2009); Zuccon (2009)
in poročilo GreenItaly (2016, http://www.symbola.net/assets/files/Gree-
nItaly _W EB_DEF_1476952028.pdf ).

Po pregledu navedenih člankov sklepamo, da poslovnih modelov,
trajnostnih poslovnih modelov ali postopkov za njihovo inoviranje, po-
sebej razvitih za potrebe navtične industrije, ni.

Strategija EU za pametno, trajnostno in vključujočo rast predlaga
konkretne ukrepe, ki za leto 2020 določajo nove cilje v smislu bolj ze-
lene in konkurenčnejše ekonomije, energetske učinkovitosti itd. Cilj je
evropsko družbo usmeriti k modelu trajnostnega gospodarskega razvoja
in nizkih emisij CO2 s široko paleto političnih in gospodarskih ukrepov.
Čeprav se ukrepi, ki jih je sprejela EU kot celota, ne nanašajo posebej na
navtično industrijo, spodbujajo razširjanje koncepta trajnosti v vseh kate-
gorijah podjetij, inovativno vedenje, nove logike proizvodnje ter oskrbe.
Vedno večja pozornost na trajnost, ki izhaja iz evropskih politik, se ujema
z najnovejšimi trendi v nakupnem vedenju ekološko občutljivih nišnih
kupcev rekreacijskih in drugih plovil (Rojo, 2009).

Inovacije poslovnega modela za trajnostnejše poslovanje pomenijo di-
namičen in širok pristop, ki presega okoljski in družbeni vpliv izdelka
z ustvarjanjem konteksta močne interakcije med različnimi poslovnimi
akterji (podjetja, dobavitelji, kupci, akademske in raziskovalne ustano-
ve, združenja itd.) (Ponticelli, Mininno, Dulmin in Aloini, 2013). Mož-
no je identificirati nekatere značilnosti inoviranja poslovnih modelov, ki
se uporabljajo v navtični industriji (Di Nicolantonio, Di Bucchianico,
Camplone in Vallicelli, 2015; Mullis, 2008):
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66