Page 96 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 96
Navtični turizem in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije
nov, nizka poraba goriva in udobje doma, kar pomeni predvsem okoljsko
odgovorno plovbo. Plovila Greenline plovejo na sončno električno ener-
gijo. S solarno enoto in hibridno pogonsko električno enoto je plovilo
mobilna elektrarna, ki zagotavlja stalno napajanje z izmeničnim tokom
(230 ali 120 VAC) na krovu. Plovila Greenline izdelujejo v petih različ-
nih modelih. Prvi model je bil Greenline 33. Njegova zasnova je povsem
na novo opredelila prijaznost do potrošnika in spremenila način, kako
potrošniki preživljajo svoj prosti čas na vodi. Udobno urejena notranjost,
odlična vidljivost, prostornost, prostor za udobno in varno plovbo – vse
lastnosti, ki do tistega trenutka niso bile na voljo pri plovilih te velikos-
ti. Od začetka proizvodnje leta 2009 je Greenline 33 postal bolj priljub-
ljen kot katerokoli koli drugo plovilo te velikosti. Stroka mu je podelila 17
mednarodnih nagrad, med njimi Plovilo leta in druge okolijske ter dizaj-
96 nerske nagrade, kar ga zagotovo dela enega najbolj nagrajevanih plovil v
zgodovini. V dveh zaporednih letih je bil tudi v svetovnem merilu najbolj
prodajan model v velikosti 10 m. V serijski proizvodnji nima tekmecev.
Veliko ladjedelnic skuša izdelati podobno ladjo. Veliki akterji v panogi so
poskusili (ne samo tisti) s hibridnim konceptom, vendar niso bili uspešni.
Koncept Greenlina ni samo hibridni motor; v čolnu je veliko okoljskih
značilnosti, zaradi česar je življenje na krovu zelo udobno in priročno.
Seascape pa je proizvajalec jadrnic. Trenutno proizvajajo štiri različ-
ne modele: Seascape 14, Seascape 18, Seascape 24 in Seascape 27. Vsi mo-
deli so prejeli ameriško nagrado za plovilo leta, trije od njih tudi evrop-
sko. Skupaj so dobili 14 mednarodnih in nacionalnih nagrad. Poslanstvo
Seascapa je rekreativnemu jadralcu ponuditi izkušnjo športnega jadranja
na oceanih. Osrednji proizvodni koncept ali ponudbo vrednosti predsta-
vlja ideja, da je jadrnica vmesnik med človekom in osnovnimi naravnimi
elementi – vetrom in vodo, zato je uporabniku na njej potrebno ponudi-
ti le toliko udobja, da se ohrani pravo in pristno doživetje jadranja. Samo
še dve podjetji na svetu ponujata takšen koncept na potrošniku prijazen
način.
V letu 2016 je Seascape zaključil tranzicijo iz garažnega podjetja, ki
je za izvedbo proizvodnih aktivnosti najemalo zunanjega proizvajalca, do
podjetja z lastno proizvodnjo. Zaposlujejo 20 ljudi in imajo preko 500 do-
baviteljev komponent in materialov, med katerimi so številni iz Sloveni-
je. V letu 2017 so izdelali svoje 500. plovilo od svojih začetkov v letu 2010.
V času izvedbe projekta iBLUE so imeli 3 milijone prihodkov (2017), za
leto 2018 so načrtovali 5 milijonov. V letu 2018 so dobili novega strateške-
ga solastnika, priznanega francoskega izdelovalca plovil Beneteauja. Sam
proces pripojitve podjetja k Skupini Beneteau se je začel leta 2017 na nav-
nov, nizka poraba goriva in udobje doma, kar pomeni predvsem okoljsko
odgovorno plovbo. Plovila Greenline plovejo na sončno električno ener-
gijo. S solarno enoto in hibridno pogonsko električno enoto je plovilo
mobilna elektrarna, ki zagotavlja stalno napajanje z izmeničnim tokom
(230 ali 120 VAC) na krovu. Plovila Greenline izdelujejo v petih različ-
nih modelih. Prvi model je bil Greenline 33. Njegova zasnova je povsem
na novo opredelila prijaznost do potrošnika in spremenila način, kako
potrošniki preživljajo svoj prosti čas na vodi. Udobno urejena notranjost,
odlična vidljivost, prostornost, prostor za udobno in varno plovbo – vse
lastnosti, ki do tistega trenutka niso bile na voljo pri plovilih te velikos-
ti. Od začetka proizvodnje leta 2009 je Greenline 33 postal bolj priljub-
ljen kot katerokoli koli drugo plovilo te velikosti. Stroka mu je podelila 17
mednarodnih nagrad, med njimi Plovilo leta in druge okolijske ter dizaj-
96 nerske nagrade, kar ga zagotovo dela enega najbolj nagrajevanih plovil v
zgodovini. V dveh zaporednih letih je bil tudi v svetovnem merilu najbolj
prodajan model v velikosti 10 m. V serijski proizvodnji nima tekmecev.
Veliko ladjedelnic skuša izdelati podobno ladjo. Veliki akterji v panogi so
poskusili (ne samo tisti) s hibridnim konceptom, vendar niso bili uspešni.
Koncept Greenlina ni samo hibridni motor; v čolnu je veliko okoljskih
značilnosti, zaradi česar je življenje na krovu zelo udobno in priročno.
Seascape pa je proizvajalec jadrnic. Trenutno proizvajajo štiri različ-
ne modele: Seascape 14, Seascape 18, Seascape 24 in Seascape 27. Vsi mo-
deli so prejeli ameriško nagrado za plovilo leta, trije od njih tudi evrop-
sko. Skupaj so dobili 14 mednarodnih in nacionalnih nagrad. Poslanstvo
Seascapa je rekreativnemu jadralcu ponuditi izkušnjo športnega jadranja
na oceanih. Osrednji proizvodni koncept ali ponudbo vrednosti predsta-
vlja ideja, da je jadrnica vmesnik med človekom in osnovnimi naravnimi
elementi – vetrom in vodo, zato je uporabniku na njej potrebno ponudi-
ti le toliko udobja, da se ohrani pravo in pristno doživetje jadranja. Samo
še dve podjetji na svetu ponujata takšen koncept na potrošniku prijazen
način.
V letu 2016 je Seascape zaključil tranzicijo iz garažnega podjetja, ki
je za izvedbo proizvodnih aktivnosti najemalo zunanjega proizvajalca, do
podjetja z lastno proizvodnjo. Zaposlujejo 20 ljudi in imajo preko 500 do-
baviteljev komponent in materialov, med katerimi so številni iz Sloveni-
je. V letu 2017 so izdelali svoje 500. plovilo od svojih začetkov v letu 2010.
V času izvedbe projekta iBLUE so imeli 3 milijone prihodkov (2017), za
leto 2018 so načrtovali 5 milijonov. V letu 2018 so dobili novega strateške-
ga solastnika, priznanega francoskega izdelovalca plovil Beneteauja. Sam
proces pripojitve podjetja k Skupini Beneteau se je začel leta 2017 na nav-