Page 100 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 100
Navtični turizem in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije

5. Kako podjetje integrira inovativnost v svoje poslovanje? Ali lahko
navedete nekaj primerov? Ali so vas k inoviranju spodbudili kon-
kurenti ali morda regulativa, spodbude?

Razvoj plovil je stalen proces. Tehnologijo, ki jo uporabljamo na plo-
vilu, se stalno nadgrajuje (baterije, solarni paneli …), se hitro razvija in je
zelo učinkovita. Npr., na začetku proizvodnje leta 2009 je solarni panel
proizvedel 120 vatov, zdaj jih 300. Sedaj imamo tudi različne tipe električ-
nih motorjev. Ti vsako leto pridobijo veliko novih lastnosti. Vsako leto
nekaj optimiziramo in nadgradimo. Lahko rečemo, da na inovacije vpli-
vajo tehnološke spremembe. Včasih mi razvijemo kaj novega, drugič nam
naši uporabniki predlagajo kakšno novo idejo, ki si jo želijo implementi-
rati na plovilu. Če menimo, da je ideja dobra in se jo da implementirati v
100 proces proizvodnje, jo vpeljemo pri izdelavi vseh plovil.

6. Kako podjetje integrira trajnost v svoje poslovanje? Ali lahko nave-
dete nekaj primerov? Ali so vas k trajnosti spodbudili konkurenti
ali morda regulativa, spodbude?

Naš oblikovalec je svetovno priznani J & J Design. Oni so razvili Gre-
enline DNA – ta trajnostni, zeleni koncept. Mi sedaj nadgrajujemo ta
koncept. Skupaj oblikujemo in razvijamo tudi nove projekte.

7. Kakšen je vaš vpliv na družbeno okolje? Ali lahko navedete nekaj
primerov, kjer ste družbeno aktivni? Ali izvajate kakšne aktivno-
sti, ki se nanašajo na družbeno poslovno odgovornost?

Kot prvo, uporabljamo lokalno proizvodnjo in glavne zaposlene. Oni
imajo desetletja izkušenj s proizvodnjo. Za nas nakup podjetja ni bil samo
družbeno odgovorno dejanje, da ohranimo delovna mesta, mi smo res
verjeli v ta plovila in nismo želeli, da se zgodba konča na tak način.

Inicialna ideja je bila samo ponovno začeti s proizvodnjo. Nikoli nis-
mo razmišljati o proizvodnji drugje. Vse znanje je tukaj in relokacija bi
pomenila veliko investicijo. Ta proizvodnja je na ravni malega družin-
skega podjetja, bolj kot hobi (smeh), zato moramo biti previdni, kako
in v kaj investiramo. Mi nismo Toyota, ki proizvede na desetine milijo-
nov vozil; mi proizvedemo 100 plovil na leto. Imeli smo sestanke s pred-
stavniki lokalnih skupnosti, da bi spodbudili medsebojno sodelovanje,
še posebej pri zaposlovanju nezaposlenih. Na žalost pri tem nismo bili
uspešni, saj regija ni revna in stopnja brezposelnosti je zelo nizka. Še ved-
no imamo probleme, da pridobimo zadostno število delavcev za proizvo-
dnjo.
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105