Page 101 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 101
SVP Yachts in Seascape kot primera dobre prakse trajnostnega delovanja v navtični industriji 101
8. Kakšen je vaš vpliv na okolje? Ste kaj družbeno aktivni? Ali je kaj
aktivnosti, ki se nanašajo na okoljsko odgovornost?
Če smo iskreni, mi uporabljamo najbolj zeleno tehnologijo v tej
industriji. Imenuje se vakuumska infuzija. Vsi kemični procesi potekajo
v vakuumsko zaprtem prostoru (angl. vacuum bag). Ko se prostor odpre,
nima več vpliva na okolje. Seveda se strogo držimo vseh pravil in proced-
ur, ki so predpisane s strani države.
9. Kdo ima koristi od vaše poslovne aktivnosti, proizvodov in storitev,
če niso v neposredni poslovni povezavi z vami?
Trudimo se zaposlovati lokalne delavce in upravo, večina jih prihaja iz
Slovenije. Na žalost tu nismo dobili zadostnega števila delavcev, zato smo
morali uvažati delovno silo iz držav bivše Jugoslavije.
10. Kdo ima vpliv na vaše poslovanje? Kdo spremlja vaše aktivnosti in
vaš način poslovanja?
Na nas vplivajo spremembe na trgu. Vidite to tablo? To je tabla pri-
merjave za naš nov projekt. Naše plovilo je na sredini in okoli so naši kon-
kurenti s celega sveta. Mi preučujemo in analiziramo vsa druga plovi-
la – katere so njihove glavne lastnosti, izgled, koristi, pomanjkljivosti …
Skušamo identificirati nišo. Mi ne moremo tekmovati z velikimi proiz
vajalci, ki proizvajajo na tisoče plovil letno. Mi potrebujemo nišo. In hi-
brid je ravno to. Niša. Tudi druge glavne lastnosti Greelina so niša. Veliki
proizvajalci plovil se specializirajo za posamezne segmente uporabnikov
(mlade, družine, upokojence). Mi skušamo zadovoljiti potrebe treh gene-
racij z enim plovilom. Naš koncept je zagotoviti udobno okolje za plov-
bo in bivanje na vodi, podobno udobje, kot ga imamo doma. Podobni go-
spodinjski aparati, velik hladilnik, indukcijski štedilnik, mikrovalovna
pečica, vse od lokalnega proizvajalca Gorenje. Lahko uporabljate sušilec
za lase, brez da bi se spraševali, kje ga vključiti. Glavni koncept plovne iz-
kušnje je enostaven in udoben prostor kot doma. Dom stran od doma.
Ta koncept omogoča, da na plovilu ostanete, kolikor želite, saj ima udo-
bje doma. To, da je plovilo hibrid, je samo dodatna prednost. Zanimivo
je tudi to, da je veliko naših uporabnikov lastnikov avtomobila Tesla. Za
njih je lastništvo našega plovila pravo delovanje v smeri trajnosti.
11. Kdo so vaši glavni dobavitelji? Zakaj ste izbrali ravno njih?
V glavnem uporabljamo evropske dobavitelje, kot so npr. Volvo Pen-
ta (največji proizvajalec motorjev za plovila), Bisol, lokalni proizvajalec
solarnih panelov, Gorenje za gospodinjske aparate, okna Resnik, lokal-
8. Kakšen je vaš vpliv na okolje? Ste kaj družbeno aktivni? Ali je kaj
aktivnosti, ki se nanašajo na okoljsko odgovornost?
Če smo iskreni, mi uporabljamo najbolj zeleno tehnologijo v tej
industriji. Imenuje se vakuumska infuzija. Vsi kemični procesi potekajo
v vakuumsko zaprtem prostoru (angl. vacuum bag). Ko se prostor odpre,
nima več vpliva na okolje. Seveda se strogo držimo vseh pravil in proced-
ur, ki so predpisane s strani države.
9. Kdo ima koristi od vaše poslovne aktivnosti, proizvodov in storitev,
če niso v neposredni poslovni povezavi z vami?
Trudimo se zaposlovati lokalne delavce in upravo, večina jih prihaja iz
Slovenije. Na žalost tu nismo dobili zadostnega števila delavcev, zato smo
morali uvažati delovno silo iz držav bivše Jugoslavije.
10. Kdo ima vpliv na vaše poslovanje? Kdo spremlja vaše aktivnosti in
vaš način poslovanja?
Na nas vplivajo spremembe na trgu. Vidite to tablo? To je tabla pri-
merjave za naš nov projekt. Naše plovilo je na sredini in okoli so naši kon-
kurenti s celega sveta. Mi preučujemo in analiziramo vsa druga plovi-
la – katere so njihove glavne lastnosti, izgled, koristi, pomanjkljivosti …
Skušamo identificirati nišo. Mi ne moremo tekmovati z velikimi proiz
vajalci, ki proizvajajo na tisoče plovil letno. Mi potrebujemo nišo. In hi-
brid je ravno to. Niša. Tudi druge glavne lastnosti Greelina so niša. Veliki
proizvajalci plovil se specializirajo za posamezne segmente uporabnikov
(mlade, družine, upokojence). Mi skušamo zadovoljiti potrebe treh gene-
racij z enim plovilom. Naš koncept je zagotoviti udobno okolje za plov-
bo in bivanje na vodi, podobno udobje, kot ga imamo doma. Podobni go-
spodinjski aparati, velik hladilnik, indukcijski štedilnik, mikrovalovna
pečica, vse od lokalnega proizvajalca Gorenje. Lahko uporabljate sušilec
za lase, brez da bi se spraševali, kje ga vključiti. Glavni koncept plovne iz-
kušnje je enostaven in udoben prostor kot doma. Dom stran od doma.
Ta koncept omogoča, da na plovilu ostanete, kolikor želite, saj ima udo-
bje doma. To, da je plovilo hibrid, je samo dodatna prednost. Zanimivo
je tudi to, da je veliko naših uporabnikov lastnikov avtomobila Tesla. Za
njih je lastništvo našega plovila pravo delovanje v smeri trajnosti.
11. Kdo so vaši glavni dobavitelji? Zakaj ste izbrali ravno njih?
V glavnem uporabljamo evropske dobavitelje, kot so npr. Volvo Pen-
ta (največji proizvajalec motorjev za plovila), Bisol, lokalni proizvajalec
solarnih panelov, Gorenje za gospodinjske aparate, okna Resnik, lokal-