Page 66 - L’italiano in contesti plurilingui: incroci linguistico-culturali
P. 66
torandi
Vloga kitajskega jezika in kulture
v slovenskem izobraževanju
Tjaša Vilotič
Università del Litorale, Slovenia
Zanimanje za kitajski jezik in kulturo iz leta v leto narašča zaradi odprtosti
Kitajske v zadnjih desetletjih, ki je postala pomemben poslovni partner tudi
s Slovenijo. Predvsem v turizmu so prihodki že nekaj let v velikem porastu.
Za učenje kitajskega jezika se vsako leto odloča vedno več otrok in odraslih.
Konfucijeve učilnice nudijo izobraževanje kitajskega jezika in kulture na raz-
ličnih stopnjah in si prizadevajo večjo vključitev kitajščine v osnovne in sre-
dnje šole ter v univerzitetne programe. Pri poučevanju tako drugačne kulture
in jezika, ki obenem zahteva učenje popolnoma drugačne pisave, je zelo po-
membna izbira ustreznih učnih metod. Posebno izkušnjo pri poučevanju in
pristen stik s tujim jezikom in kulturo omogočajo kitajski učitelji. Med tečaj-
niki Konfucijeve učilnice Koper UP smo izvedli krajšo raziskavo o izkušnjah
učenja kitajskega jezika, uporabnosti naučenega znanja in njihovi motivaciji.
Dobljeni rezultati nam bodo pomagali pri nadaljnjem delu in snovanju učnih
vsebin.
Ključne besede: kitajščina, kitajska kultura, poučevanje
66
Vloga kitajskega jezika in kulture
v slovenskem izobraževanju
Tjaša Vilotič
Università del Litorale, Slovenia
Zanimanje za kitajski jezik in kulturo iz leta v leto narašča zaradi odprtosti
Kitajske v zadnjih desetletjih, ki je postala pomemben poslovni partner tudi
s Slovenijo. Predvsem v turizmu so prihodki že nekaj let v velikem porastu.
Za učenje kitajskega jezika se vsako leto odloča vedno več otrok in odraslih.
Konfucijeve učilnice nudijo izobraževanje kitajskega jezika in kulture na raz-
ličnih stopnjah in si prizadevajo večjo vključitev kitajščine v osnovne in sre-
dnje šole ter v univerzitetne programe. Pri poučevanju tako drugačne kulture
in jezika, ki obenem zahteva učenje popolnoma drugačne pisave, je zelo po-
membna izbira ustreznih učnih metod. Posebno izkušnjo pri poučevanju in
pristen stik s tujim jezikom in kulturo omogočajo kitajski učitelji. Med tečaj-
niki Konfucijeve učilnice Koper UP smo izvedli krajšo raziskavo o izkušnjah
učenja kitajskega jezika, uporabnosti naučenega znanja in njihovi motivaciji.
Dobljeni rezultati nam bodo pomagali pri nadaljnjem delu in snovanju učnih
vsebin.
Ključne besede: kitajščina, kitajska kultura, poučevanje
66