Page 68 - L’italiano in contesti plurilingui: incroci linguistico-culturali
P. 68
torandi

Čezmejni razredi ter diferenciacija in inkluzija
pri pouku italijanščine s pomočjo tablic

Martina Seražin Mohorčič
Università del Litorale, Slovenia

Čezmejni razredi so zamišljeni kot primer medkulturne in plurilingvistične
vzgoje. Predstavljajo pedagoški pristop k vzgajanju raznolikosti kultur in je-
zikov, integraciji le teh ter razvoju čezmejne kulturne večjezičnosti. Če izha-
jamo iz predpostavke, da je usvajanje jezika učinkoviteje, če le-to poteka
podzavestno, morda neobremenjeno, v stimulativnem okolju, so čezmejni
razredi način poučevanja v stiku z vrstniki eden izmed boljših načinov za
večanje motivacije za učenje italijanščine kot drugega jezika ter osmišlja-
nje uporabe sosedskega jezika. V okviru čezmejnih razredov se udejanjijo vsi
trije vidiki medkulturne vzgoje: kognitivni, afektivni ter psihosocialni. Čez-
mejni razredi upoštevajo vsa poglavitna načela medkulturne didaktike, saj
se v okviru teh izvajajo realni stiki med pripadniki obeh kultur, ki temeljijo
na raziskovalnem učenju in interakciji in v okviru katerih je delo usmerjeno
v razvijanje sposobnosti sobivanja in ne le v jezik sam. Usvajanje jezika je
osnovano na dejanskih situacijah, ki so smiselne, praktične in uporabne. Na-
raščajoča jezikovna in kulturna heterogenost osnovnošolske populacije je za
učitelje stalen profesionalni izziv. Jezik in kultura sta lahko ločena, vendar no-
ben jezik pa ni nikoli kulturno nevtralen (K. Risager, »Linguaculture and Tran-
snationality: The Cultural Dimesnion of Language«, 2012). Učinkovito delo v
kulturno heterogenih skupinah zahteva poleg uporabe učnih strategij in vse-
bin, ki so medkulturno občutljive in ponujajo enake možnosti za osebni ra-
zvoj in učni uspeh vseh učencev, tudi inovativne didaktične pristope. Te pa
lahko dosežemo s pomočjo IKT-ja in uporabo tabličnih računalnikov za dife-
renciacijo in inkluzijo pri poučevanju italijanskega jezika kot jezika okolja v
osnovnih šolah na narodno mešanem območju.
Ključne besede: čezmejni razredi, medkulturna vzgoja na obmejnem območ-
ju, diferenciacija in inkluzija pouka s pomočjo tablic

68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73