Page 186 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 186
RAZPRAVE, [TUDIJE
vnaprejšen in nezgrešljiv efekt užaljenih množic, so Nikolaju Beeru
povsem tuje. Njegovi lastni podobi in podobi Kristusa sta provok a
tivni ravno na obraten način. Namreč v tem, ker nam prav z otroško
odkritostjo in navdušenjem izražata: v prvem primeru slikarjevo
neomajno vero v slikanje in strast po življenju, v drugem primeru
pa slikarjevo vero – ne v malika, pač pa v nevidnega Boga. Beerov na
slikani Kristus – v skladu z bogato protestanstsko teološko tradicijo
in v skladu z skromno protestantsko klasično likovno tradicijo – ni
nič drugega kot samo znak ali signum.
LITERATURA, VIRI
Eire, Carlos M. N. (1989): War Against Idols: The Reformation of Worship from
Erasmus to Calvin. Cambridge.
Inhof, Robert (1999): Avtoportret v likovnih delih umetnikov Pomurja. Murska
Sobota.
Inhof, Robert (2000): Zdenko Huzjan. Murska Sobota.
Inhof, Robert (2001): Luthrova reformacija v retoričnem zrcalu podobe. Evan
geličanski koledar 2002. Murska Sobota.
Koerner, Joseph Leo (1996): The Moment of Self-Portraiture in German
Renaissance Art. Chicago-London.
Luther, Martin (2001): O svobodi Kristjana. Koper.
Menaše, Lev (1993a): Nikolaj Beer. Ljubljana.
Menaše, Lev (1993b): Marija v slovenski umetnosti. Celje.
Michalski, Sergiusz (1993): The Reformation and the Visual Arts: The Protestant
Image Question in Western and Eastern Europe. London.
Mikuž, Jure (1997): Zrcaljena podoba: Ogledalo in zunanjost polja. Ljubljana.
Mikuž, Jure (1999): Kri in mleko. Sugestivnost podobe I. Ljubljana.
Pelikan, Jaroslaw (1996): Mary Through the Ceturies: Her Place in the History
of Culture. New Haven-London.
Rotterdamski, Erazem (1991): Hvalnica norosti. Ljubljana.
Scribner, Robert W. (19942): For the Sake of Simple Folk: Popular Propaganda
for the German Reformation. Oxford.
Wirth, Jean (2002): Ali je treba podobe častiti? Teorija kulta podob do tridentin
skega koncila. Likovne besede, št. 61, 62. Ljubljana.
184
vnaprejšen in nezgrešljiv efekt užaljenih množic, so Nikolaju Beeru
povsem tuje. Njegovi lastni podobi in podobi Kristusa sta provok a
tivni ravno na obraten način. Namreč v tem, ker nam prav z otroško
odkritostjo in navdušenjem izražata: v prvem primeru slikarjevo
neomajno vero v slikanje in strast po življenju, v drugem primeru
pa slikarjevo vero – ne v malika, pač pa v nevidnega Boga. Beerov na
slikani Kristus – v skladu z bogato protestanstsko teološko tradicijo
in v skladu z skromno protestantsko klasično likovno tradicijo – ni
nič drugega kot samo znak ali signum.
LITERATURA, VIRI
Eire, Carlos M. N. (1989): War Against Idols: The Reformation of Worship from
Erasmus to Calvin. Cambridge.
Inhof, Robert (1999): Avtoportret v likovnih delih umetnikov Pomurja. Murska
Sobota.
Inhof, Robert (2000): Zdenko Huzjan. Murska Sobota.
Inhof, Robert (2001): Luthrova reformacija v retoričnem zrcalu podobe. Evan
geličanski koledar 2002. Murska Sobota.
Koerner, Joseph Leo (1996): The Moment of Self-Portraiture in German
Renaissance Art. Chicago-London.
Luther, Martin (2001): O svobodi Kristjana. Koper.
Menaše, Lev (1993a): Nikolaj Beer. Ljubljana.
Menaše, Lev (1993b): Marija v slovenski umetnosti. Celje.
Michalski, Sergiusz (1993): The Reformation and the Visual Arts: The Protestant
Image Question in Western and Eastern Europe. London.
Mikuž, Jure (1997): Zrcaljena podoba: Ogledalo in zunanjost polja. Ljubljana.
Mikuž, Jure (1999): Kri in mleko. Sugestivnost podobe I. Ljubljana.
Pelikan, Jaroslaw (1996): Mary Through the Ceturies: Her Place in the History
of Culture. New Haven-London.
Rotterdamski, Erazem (1991): Hvalnica norosti. Ljubljana.
Scribner, Robert W. (19942): For the Sake of Simple Folk: Popular Propaganda
for the German Reformation. Oxford.
Wirth, Jean (2002): Ali je treba podobe častiti? Teorija kulta podob do tridentin
skega koncila. Likovne besede, št. 61, 62. Ljubljana.
184