Page 314 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 314
RAZGLEDI, VPOGLEDI

Anglikanska skupnost postala nič drugega kot liberalna protestant-
ska sekta.24

Nikoli v zgodovini anglikanizma se še ni zgodil takšen eksodus k
rimokatolištvu. Prestopili so tudi vplivni predstavniki britanske
družbe: sekretar za razvoj (Gummer), ministrica za zaposlovanje
(Widdecombe), bivši londonski škof (Leonard), vojvodinja iz Kenta
ter mnogi drugi. Najmanj 150 duhovnikov in več tisoč laikov je
oznanilo, da bodo zamenjali Canterbury za Rim.25

Migracije so povzročile težave na obeh straneh. Katoliška duhov-
ščina, zaobljubljena celibatu, se je morala sprijazniti s stotinami
poročenih anglikanskih duhovnikov in njihovimi družinami. »Mno-
gi ’prestopniki’ bodo lahko spoznali, da so šli na slabše kot pa na
boljše,« je poročal Newsweek. Katoliška liturgija je drugačna od
anglikanske. Kar pa se tiče teologije, bodo morda (po besedah
Nicholasa Lasha, katoliškega teologa na univerzi v Cambridgeu),
ugotovili, da je ta še bolj pestra kot pa v anglikanizmu.

Če pogledamo »grožnje« in napovedi in poročila medijev o odho-
dih, ugotovimo, da so bile grožnje pretirane. Economist (7. 11. 1992)
piše, da napovedujejo, da bo iz skupine duhovnikov Cost of Con-
science odšla tretjina pripadnikov (kar znese 1000 članov od skupno
3000). Tisti, ki jih niso jemali resno (torej zagovorniki ženskega
duhovništva), so predvidevali, da se številka ne bi smela gibati nad
200, vendar pa so se tudi ti ušteli.

Končna slika je nekje vmes. V resnici jih ni odšlo tako veliko, spet
malo pa tudi ne. Če pa primerjamo povečanje duhovščine z duhov-
nicami v letih 1994–95, katerih je bilo 1547,26 vidimo, da je število
žensk mnogo višje od moških duhovnikov, ki so odšli v letih 1994 in
1995 po legalizaciji ženskega duhovništva (317), kot kaže tabela 2.
Pri podatkih o odhodu duhovnikov v tabeli niso znani točni vzroki,
torej ne vemo zanesljivo, ali so odšli zaradi nasprotovanja ženskemu
duhovništvu ali zaradi česa drugega. Upoštevati pa moramo tudi
podatke o vrnitvi duhovnikov v letih 1996 in 1997 (tabela 3).

24 Prim. The Encirciling Gloom, National Review, 4. april 1994, 22.
25 Prim. Kenneth L. Woodward, n. d., 83.
26 Prim. Jean Cornell, Kairos Comes Too Soon: Are Women Priests in Retreat in

the Church of England?, Feminist Theology 12 (2003): 44.

312
   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319