Page 319 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 319
UR[KA MIRT

Izkušnje

Po petnajstih letih sprejetja žensk v kler že imamo neke rezultate
njihovega dela in odzive vernikov ter javnosti.

Na splošno in v večini so duhovnice sprejeli po vsej Angleški
cerkvi, a obstajajo izjeme. Leta 2003 je, kot poroča Ian Jones, profesor
na fakulteti v Manchestru, 7 odstotkov župnij Angleške cerkve še
prakticiralo pravico, da ne sprejemajo ženskih duhovnic.

Ostajajo tudi problemi in področja, ki so nerazčiščeni. Gledano
širše je žensko duhovništvo prineslo nekaj sprememb tako na teolo-
škem kot ekleziološkem področju ter seveda tudi v praksi. Osre-
dotočili se bomo predvsem na izkušnje v praksi: kaj so anglikanci
pričakovali, česa so se bali in kako so se nastale spremembe poznale
v skupnosti.

Za začetek pa si na kratko poglejmo kratke in splošne statistične
podatke na temo ženskega duhovništva, predvsem v smislu, kako je
bil ta fenomen sprejet.

1. (Ne)podpiranje žensk v duhovniškem poklicu v javnosti danes

Po raziskavi revije Church Times, ki je zajela približno 10 000 ljudi,
angleška javnost v glavnem podpira žensko duhovništvo, čeprav
nekateri še vedno temu nasprotujejo.35

Tabela 4: Javnomnenjska raziskava o vprašanju ženske ordinacije

Laiki Podpirajo Podpirajo
Duhovščina duhovnice škofinje

77 % 63 %
80 % 66 %

35 L. J. Francis, M. Robbins in J. Astley, Fragmented Faith? Exploring the Faultlines in
the Church of England (Carlisle: Paternoster, 2005). Navaja Carol Roberts idr.,
The Ordination of Women and the Church of England Today: Two Integrities,
but One Pattern of Decline in Membership Statistics, Journal of Anglican Studies
4 (2006): 202.

317
   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324