Page 321 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 321
UR[KA MIRT

· duhovnik kot vodja skupnosti,
· profesionalnost,
· vloga v liturgiji,
· pastoralno delovanje.38

2.1. Vodenje skupnosti in ugled

Dober pastir je tradicionalno tisti, ki dobro vodi svojo čredo. To
pa je možno z določeno stopnjo ugleda in zmožnostjo posameznika,
da si ustvari avtoriteto kot voditelj skupnosti. Zastavljalo se je
vprašanje: »Ali so ženske zmožne biti dobre voditeljice oz. ali bodo
uspele doseči avtoriteto v skupnosti?« S tem vprašanjem se je ukvar-
jala tako celotna laična družba kot tudi duhovščina. Dvom je bil
izražen tudi zaradi splošno sprejete resnice, da se v vodstveni vlogi
predvsem bolje znajdejo moški. Moški, ki kaže značilnosti močnega
voditelja, ima avtoriteto, medtem ko ženske kot voditeljice v druž-
benem okviru izpadejo kot ukazovalne »šefice«. Ključno vprašanje
za ženske je: »Ali jih bodo verniki upoštevali in spoštovali?«

Po drugi strani pa se je odprlo še eno vprašanje oziroma polemika:
vprašanje ženskega duhovništva kot sestavine boja za pravice žensk.
Nasprotniki so poudarjali, da duhovnice ne bodo predvsem služile
skupnosti, ampak bodo s svojo vodstveno vlogo hotele najprej
dokazati svoje ženske pravice; njihova prva skrb naj bi bila borba za
vodstvene pravice in ne skrb za Cerkev ter ponižno služenje Cerkvi.
Poudarili so, naj se diakonise zgledujejo po Jezusu samem, ki je
ponižno služil Očetu in se ni bojeval za svoje pravice. Diakonise so
se zagovarjale, da se ne bojujejo predvsem za svoje pravice, ampak je
pri vsej zadevi ključno, da je to Božja volja, saj jih Bog sam kliče v
duhovniški poklic.

Naknadne raziskave so potem tudi potrdile, da se je le 26 odstot-
kov prve generacije duhovnic udeleževalo predhodne kampanje, ki
se je borila za posvečenje žensk v duhovniški sveti red.

Je pa res, da so se feminizma bali tudi tisti, ki so podpirali ženske

38 Povzeto po: Ian Jones, Earnings behind the altar? Anglican expectations of the
ordination of women as priest, Dutch Review of Church History 83 (2003): 462–476.

319
   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326