Page 323 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 323
UR[KA MIRT
· glede morebitnih problemov v družini: le 5 odstotkov je ločenih,
kar je krepko pod povprečjem; sicer pa so duhovnice, ki imajo
družino, veliko bolj spoštovane, ker lahko usklajujejo družino in
poklic;
· glede izbire župnij, večjih ali manjših, pa bo govor malce kas-
neje, ko si bomo ogledali podatke raziskave Angleške cerkve, dostop-
ne na uradni internetni strani.
Za nekatere so ženske v duhovščini podrle ideal duhovniškega
poklica: moški, ki je zaobljuben celibatu in vse življenjsko služi, od
fakultete do smrti. Za večino pa je sprememba pomenila pač še eno
od sprememb, ki se v družbi vseskozi dogajajo.
2.3. Vloga v liturgiji
Pomisleki:
· Glavno nasprotovanje je prav v točki liturgije in duhovnika.
Nasprotniki, predvsem iz vrst anglokatoličanov, so podali osnovo
tezo, da je duhovnik v liturgiji podoba Kristusa v evharistiji. Je lahko
podoba oz. poosebitev Kristusa, ki je bil moški, ženska? Po pre-
pričanju nasprotnikov je odgovor jasen: Ne. Popolni predstavnik
Kristusa je lahko le moški.
· Drugo vprašanje pa je vizualni učinek: ženska v liturgičnih
oblačilih vodi obred. Kako neprijetna in neobičajna je ta noviteta za
vernike? Večina se je navadila, nekateri pa so poudarili dodatne
neprijetnosti, ki jih motijo. Na primer:
· Ženske ne nosijo tradicionalne duhovniške obleke. Zani-
miva trditev je, da jih motijo njihovi veliki uhani ali kakšen
drug nakit. Takšni dodatki naj bi vernike zmotili pri čaščenju
Boga. Neki vernik je rekel: »Ko sem v časopisu videl posvečeno
duhovnico v neformalnem okolju, se mi je zdela kot članica
skupine Spice Girls39 in ne kot ikona Kristusa«40;
· Glede oblačil žensk sta bili (in najbrž sta še) dve skupini,
obe nasprotujoči ženskemu duhovništvu. Na eni strani skupi-
39 Žensko-dekliška glasbena skupina v pop glasbi; članice so bile nekakšne modne
pop ikone 90. let 20. stoletja.
40 Ian Jones, n. d., 471.
321
· glede morebitnih problemov v družini: le 5 odstotkov je ločenih,
kar je krepko pod povprečjem; sicer pa so duhovnice, ki imajo
družino, veliko bolj spoštovane, ker lahko usklajujejo družino in
poklic;
· glede izbire župnij, večjih ali manjših, pa bo govor malce kas-
neje, ko si bomo ogledali podatke raziskave Angleške cerkve, dostop-
ne na uradni internetni strani.
Za nekatere so ženske v duhovščini podrle ideal duhovniškega
poklica: moški, ki je zaobljuben celibatu in vse življenjsko služi, od
fakultete do smrti. Za večino pa je sprememba pomenila pač še eno
od sprememb, ki se v družbi vseskozi dogajajo.
2.3. Vloga v liturgiji
Pomisleki:
· Glavno nasprotovanje je prav v točki liturgije in duhovnika.
Nasprotniki, predvsem iz vrst anglokatoličanov, so podali osnovo
tezo, da je duhovnik v liturgiji podoba Kristusa v evharistiji. Je lahko
podoba oz. poosebitev Kristusa, ki je bil moški, ženska? Po pre-
pričanju nasprotnikov je odgovor jasen: Ne. Popolni predstavnik
Kristusa je lahko le moški.
· Drugo vprašanje pa je vizualni učinek: ženska v liturgičnih
oblačilih vodi obred. Kako neprijetna in neobičajna je ta noviteta za
vernike? Večina se je navadila, nekateri pa so poudarili dodatne
neprijetnosti, ki jih motijo. Na primer:
· Ženske ne nosijo tradicionalne duhovniške obleke. Zani-
miva trditev je, da jih motijo njihovi veliki uhani ali kakšen
drug nakit. Takšni dodatki naj bi vernike zmotili pri čaščenju
Boga. Neki vernik je rekel: »Ko sem v časopisu videl posvečeno
duhovnico v neformalnem okolju, se mi je zdela kot članica
skupine Spice Girls39 in ne kot ikona Kristusa«40;
· Glede oblačil žensk sta bili (in najbrž sta še) dve skupini,
obe nasprotujoči ženskemu duhovništvu. Na eni strani skupi-
39 Žensko-dekliška glasbena skupina v pop glasbi; članice so bile nekakšne modne
pop ikone 90. let 20. stoletja.
40 Ian Jones, n. d., 471.
321