Page 325 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 325
UR[KA MIRT

2.4. Duhovnik kot pastir (pastorala)

Pred 21. stoletjem so dajali duhovniki organizaciji in vodenju
skupnosti večji pomen kot pa pastoralni skrbi za vernike. S sedanjim
stoletjem pa je v ospredje prišla težnja po velikem medčloveškem
razumevanju in tako tudi povečana duhovikova pastoralna skrb za
vernike; duhovnika naj bo sočuten in zmožen empatije. Takšne
zmožnosti pa naj bi imele več prav ženske kakor moški. Ženskam
tudi pripisujejo večjo odprtost in bolj »človeški« pristop do ljudi.

Vse to so priznavali celo tisti, ki so bili načeloma proti ženski
ordinaciji (vendar so ostali neomajni na drugačnih osnovah). Tako
je bil ta del opravljanja duhovniške službe za ženske najmanj pereč.
[…]

Pozitivno pastoralno delovanje duhovnic mediji tudi najbolj
poudarjajo in zato so ženske duhovnice načeloma zelo priljubljene v
medijih, sploh v primerjavi z njihovimi kolegi, duhovniki, ki so se v
medijih dostikrat pojavljali v povezavi s spolnimi zlorabami. Tudi
glede teh pojavov je uveljavljeno prepričanje, da je žensko duhov-
ništvo varnejše.

Po preteklem času lahko vidimo, ali se je uresničila želja večine,
da se duhovniški poklic preoblikuje v približanju ljudstvu. Res je, da
se je spremenil pastoralni čut za ljudi, vendar do drastičnih spre-
memb ni prišlo. Vstop žensk v duhovniško vlogo pa je bil sprejet
celo bolje, kakor so predvidevali. Ljudje so sčasoma videli, da se v
bistvu ni nič spremenilo in da ženske enako dobro opravljajo duhov-
niški poklic kakor moški duhovniki.

3. Primerjava: duhovnice in duhovniki – enakopravnost?

David Voas kritično piše, da kljub dejstvu, da je v zadnjih letih
med posvečenimi v duhovniški poklic skoraj polovica žensk, to še
ne pomeni, da so ženske obravnavane enakopravno.42 Kot zani-
mivost pa poda še podatek, da je vseh moških duhovnikov četrtina
starejših od šestdeset let, kar pomeni, da bodo morali biti kmalu

42 Prim. David Voas, Ordained but Disdained: Women’s Work in the Church of
England, Modern Believing 48 (2007): 4.

323
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330