Page 327 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 327
UR[KA MIRT

zavračanju pravice do škofovske službe in v obravnavanju žensk kot
drugorazrednih med kleriki, kar pomeni drugačno plačo in tip
službovanja. Moški, ki so nastopili duhovniško službo leta 2005,
večina prejemajo plače, medtem ko ženske po večini delujejo po
načelu prostovoljstva. […]

Argumenti tistih, ki se jim podatki o (ne)plačanem duhovništvu
ne zdijo tako pomembni, pravijo, da bistvo duhovniškega služenja
sploh ni v plačilu. Poleg tega so ženske v zgodovini vselej delovale v
prostovoljnih dejavnostih (skrb za bolne, revne in druge ranljive
družbene skupine) in kot kaže, se ta fenomen tudi nadaljuje. Celo
posvečene duhovnice se danes raje na svojo željo odločajo za volun-
tirano obliko duhovništva. […]

Z gotovostjo pa lahko glede na rezultate ovržemo trditev na-
sprotnikov duhovnic, da se bo z uvedbo ženske ordinacije število
vernikov še zmanjšalo oz. da bodo ženske duhovnice še bolj pripo-
mogle k upadu vernosti. Kakor vidimo, to nikakor ne drži. Res je, da
ne moremo reči, da so zaradi večjega števila duhovnic verniki bolj
dejavni oz. jih je več, lahko pa povemo, da zaradi prisotnosti ženske
duhovščine v določeni škofiji med aktivnostjo vernikov ni prišlo do
nobenih večjih sprememb.

3.1. Perspektiva s stališča duhovnic

Ne smemo pa pozabiti še drugega gledišča: pogled samih žensk
duhovnic. Kaj pravijo one in kako doživljajo svoj poklic?

Leta 2003 je Barbara Bagihole z univerze v Loughboroughu
izvedla kvalitativno raziskavo na temo »kariere« duhovnice in v
vzorec vprašanih zajela 31 duhovnic.45 Zanimalo jo je, kakšne so
izkušnje teh žensk in ali so prinesle v omenjeni poklic kaj sprememb.

Vse ženske so bile stare več kot 35 let, imele so poklicno izobrazbo
(tudi na drugih področjih) in delovno dobo, kot duhovnice, več kot
štiri leta (več kot pol vprašanih celo nad sedem let). Glede stanu so
bile v vzorec zajete tako poročene, samske, ločene ter vdove.

45 Prim. Barbara Bagilhole, Prospects for change? Structural, Cultural and Action
Dimensions of the Careers of Pioneer Women Priests in the Church of England,
Gender, Work and Organization, 10 (2003), 361.

325
   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332