Page 368 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 368
PREVODI
grešijo, jih je treba posvariti pred vsemi, da bi bilo v strah drugim.
Če pa bi bil ta pastir pregnan ali po križu priveden h Gospodu, naj
bo od tiste ure drugi določen na njegovo mesto, da ljudstvo in
njegovo število ne bi bilo uničeno, ampak po opominjanju ohranjeno
in potolaženo.
Šestič smo se glede meča takole zedinili: Meč je Božja uredba
zunaj Kristusove popolnosti. Ta kaznuje in mori zlega in varuje in
brani dobrega. V postavi je meč določen nad zlimi v kazen in usmr-
titev. Za njegovo uporabo je postavljena svetna gosposka. V Kri-
stusovi popolnosti pa uporabljamo samo izobčenje v svarilo in
izključitev tistega, ki je grešil, ne po morjenju mesa, ampak zgolj po
svarilu in ukazu, naj se ne greši več. Zdaj pa mnogi, ki ne spoznavajo
Kristusove volje do nas, vprašujejo, ali lahko in ali naj tudi kristjan
uporablja meč proti zlim za varovanje in branjenje dobrega in zavoljo
ljubezni. Odgovor je razodet enodušno takole: Kristus nas uči in
nam naroča, naj se od njega učimo, saj je blag in iz srca ponižen, in
tako bi našli mir za svoje duše. Tako pravi Kristus poganski ženskici,
ki je bila zasačena v prešuštvu, ne da naj jo kamnajo po postavi
njegovega Očeta – čeprav sicer pravi: Kakor mi je naročil Oče, tako
delam – ampak izreka (po postavi) usmiljenje in odpuščanje in
opomin, naj ne greši več: »Pojdi in ne greši več!«2 Drugič pa glede
meča vprašujejo, ali naj kak kristjan izreka sodbo v svetnem sporu
in prepiru, ki ju imajo med seboj neverni. Odgovor je tale: Kristus ni
hotel odločati ali soditi med bratom in bratom zaradi dediščine,
ampak se je temu zoperstavil. Tako naj storimo tudi mi. Tretjič glede
meča vprašujejo, ali naj bo kristjan pripadnik gosposke, če ga v to
izvolijo. Na to je odgovorjeno takole: Kristus naj bi bil narejen za
kralja, a je ušel in se ni oziral na red svojega Očeta. Tako naj bi storili
tudi mi in hodili za njim. Tedaj ne bomo hodili v temi. On sam
namreč pravi: »Kdor hoče hoditi za menoj, naj zataji samega sebe in
vzame križ na svoje rame in hodi za menoj.« Tudi sam prepoveduje
rabo meča in pravi: »Knezi sveta, ki vladajo« itd.; »vi pa ne tako«. In
2 Svetopisemska mesta niso podana po SSP, ampak so prevedena po nemškem
prevodu v tem besedilu, da se tako ohrani pristnost in enotnost v slogu celote –
op. prev.
366
grešijo, jih je treba posvariti pred vsemi, da bi bilo v strah drugim.
Če pa bi bil ta pastir pregnan ali po križu priveden h Gospodu, naj
bo od tiste ure drugi določen na njegovo mesto, da ljudstvo in
njegovo število ne bi bilo uničeno, ampak po opominjanju ohranjeno
in potolaženo.
Šestič smo se glede meča takole zedinili: Meč je Božja uredba
zunaj Kristusove popolnosti. Ta kaznuje in mori zlega in varuje in
brani dobrega. V postavi je meč določen nad zlimi v kazen in usmr-
titev. Za njegovo uporabo je postavljena svetna gosposka. V Kri-
stusovi popolnosti pa uporabljamo samo izobčenje v svarilo in
izključitev tistega, ki je grešil, ne po morjenju mesa, ampak zgolj po
svarilu in ukazu, naj se ne greši več. Zdaj pa mnogi, ki ne spoznavajo
Kristusove volje do nas, vprašujejo, ali lahko in ali naj tudi kristjan
uporablja meč proti zlim za varovanje in branjenje dobrega in zavoljo
ljubezni. Odgovor je razodet enodušno takole: Kristus nas uči in
nam naroča, naj se od njega učimo, saj je blag in iz srca ponižen, in
tako bi našli mir za svoje duše. Tako pravi Kristus poganski ženskici,
ki je bila zasačena v prešuštvu, ne da naj jo kamnajo po postavi
njegovega Očeta – čeprav sicer pravi: Kakor mi je naročil Oče, tako
delam – ampak izreka (po postavi) usmiljenje in odpuščanje in
opomin, naj ne greši več: »Pojdi in ne greši več!«2 Drugič pa glede
meča vprašujejo, ali naj kak kristjan izreka sodbo v svetnem sporu
in prepiru, ki ju imajo med seboj neverni. Odgovor je tale: Kristus ni
hotel odločati ali soditi med bratom in bratom zaradi dediščine,
ampak se je temu zoperstavil. Tako naj storimo tudi mi. Tretjič glede
meča vprašujejo, ali naj bo kristjan pripadnik gosposke, če ga v to
izvolijo. Na to je odgovorjeno takole: Kristus naj bi bil narejen za
kralja, a je ušel in se ni oziral na red svojega Očeta. Tako naj bi storili
tudi mi in hodili za njim. Tedaj ne bomo hodili v temi. On sam
namreč pravi: »Kdor hoče hoditi za menoj, naj zataji samega sebe in
vzame križ na svoje rame in hodi za menoj.« Tudi sam prepoveduje
rabo meča in pravi: »Knezi sveta, ki vladajo« itd.; »vi pa ne tako«. In
2 Svetopisemska mesta niso podana po SSP, ampak so prevedena po nemškem
prevodu v tem besedilu, da se tako ohrani pristnost in enotnost v slogu celote –
op. prev.
366