Page 369 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 369
SCHLEITHEIMSKA VEROIZPOVED
nadalje pravi Pavel: »Tiste, ki jih je Bog videl vnaprej, te je tudi določil,
da bodo enaki Sinu« itd. Tudi Peter pravi: »Kristus je trpel, ne vladal
in nam je zapustil svoj zgled, da bi hodili po njegovih stopinjah.« In
nazadnje ugotavljamo, da se kristjanom iz naslednjih razlogov ne
spodobi, da bi bili pripadniki gosposke: Regiment gosposke je po
mesu, ta kristjanov pa po duhu. Hiše in bivališča onih so zrasle s
tem svetom; te kristjanov so v nebesih. Njihovo državljanstvo je v
tem svetu; državljanstvo kristjanov je v nebesih. Orožja njihovega
spora in vojskovanja so mesena in zopet le mesena; orožja kristjanov
pa so duhovna zoper hudičevo trdnjavo. Svetni se oborožujejo z
bodicami in železjem; kristjani pa so oboroženi z Božjo opravo, z
resnico, pravičnostjo, mirom, vero, svetostjo in Božjo besedo. Skrat-
ka: kakršnega mišljenja je Kristus, glava nad nami, takega mišljenja
naj bodo v vsem udje Kristusovega telesa, da v telesu ne bi bilo
razpora, po katerem bi bilo razdejano. Vsako kraljestvo namreč, ki
je v sebi razdeljeno, bo uničeno. Ker pa je Kristus takšen, kakor je o
njem pisano, morajo biti taki tudi udje, da ostane njegovo telo celo
in edino v sebi v poboljšanje in izgrajevanje.
Sedmič smo se glede prisege takole zedinili: Prisega je učvrstitev
med temi, ki so v sporu ali dajejo obljube, in je po postavi zaukazano,
da v Božjem imenu vse izpričajo v resnici in ne lažno. Kristus uči
izpolnitev postave in svojim prepoveduje vsako priseganje, tako
resnično, kakor lažno, tako pri nebu, kakor pri zemeljskem krogu,
pri Jeruzalemu ali pri lastni glavi, in to iz razloga, ki ga brž nato
izreče: »Ne morete namreč niti enega lasu narediti belega ali črnega.«
Glejte! Zaradi tega je vsako priseganje prepovedano. Nič od tega
namreč ne moremo zagotavljati, kar je obljubljeno pri priseganju,
ker na sebi niti najmanjšega ne moremo spremeniti. A tu so nekateri,
ki preprosti Božji zapovedi ne verjamejo, ampak pravijo in vprašujejo
takole: Glej, in vendar je Bog Abrahamu prisegel pri samem sebi, ker
je bil Bog (ko mu je namreč obljubil, da mu hoče dobro in da hoče
biti njegov Bog, če bo spoštoval njegove zapovedi); čemu ne bi tudi
jaz sam prisegel, kadar komu kaj obljubljam? Odgovor: Poslušaj,
kaj pravi Pismo: »Ko je Bog hotel dedičem obljube čez vsako mero
dokazati, da je njegov sklep neomajen, je položil prisego, da bi po
dveh neomajnih rečeh (pri čemer je bilo nemogoče, da bi Bog mogel
367
nadalje pravi Pavel: »Tiste, ki jih je Bog videl vnaprej, te je tudi določil,
da bodo enaki Sinu« itd. Tudi Peter pravi: »Kristus je trpel, ne vladal
in nam je zapustil svoj zgled, da bi hodili po njegovih stopinjah.« In
nazadnje ugotavljamo, da se kristjanom iz naslednjih razlogov ne
spodobi, da bi bili pripadniki gosposke: Regiment gosposke je po
mesu, ta kristjanov pa po duhu. Hiše in bivališča onih so zrasle s
tem svetom; te kristjanov so v nebesih. Njihovo državljanstvo je v
tem svetu; državljanstvo kristjanov je v nebesih. Orožja njihovega
spora in vojskovanja so mesena in zopet le mesena; orožja kristjanov
pa so duhovna zoper hudičevo trdnjavo. Svetni se oborožujejo z
bodicami in železjem; kristjani pa so oboroženi z Božjo opravo, z
resnico, pravičnostjo, mirom, vero, svetostjo in Božjo besedo. Skrat-
ka: kakršnega mišljenja je Kristus, glava nad nami, takega mišljenja
naj bodo v vsem udje Kristusovega telesa, da v telesu ne bi bilo
razpora, po katerem bi bilo razdejano. Vsako kraljestvo namreč, ki
je v sebi razdeljeno, bo uničeno. Ker pa je Kristus takšen, kakor je o
njem pisano, morajo biti taki tudi udje, da ostane njegovo telo celo
in edino v sebi v poboljšanje in izgrajevanje.
Sedmič smo se glede prisege takole zedinili: Prisega je učvrstitev
med temi, ki so v sporu ali dajejo obljube, in je po postavi zaukazano,
da v Božjem imenu vse izpričajo v resnici in ne lažno. Kristus uči
izpolnitev postave in svojim prepoveduje vsako priseganje, tako
resnično, kakor lažno, tako pri nebu, kakor pri zemeljskem krogu,
pri Jeruzalemu ali pri lastni glavi, in to iz razloga, ki ga brž nato
izreče: »Ne morete namreč niti enega lasu narediti belega ali črnega.«
Glejte! Zaradi tega je vsako priseganje prepovedano. Nič od tega
namreč ne moremo zagotavljati, kar je obljubljeno pri priseganju,
ker na sebi niti najmanjšega ne moremo spremeniti. A tu so nekateri,
ki preprosti Božji zapovedi ne verjamejo, ampak pravijo in vprašujejo
takole: Glej, in vendar je Bog Abrahamu prisegel pri samem sebi, ker
je bil Bog (ko mu je namreč obljubil, da mu hoče dobro in da hoče
biti njegov Bog, če bo spoštoval njegove zapovedi); čemu ne bi tudi
jaz sam prisegel, kadar komu kaj obljubljam? Odgovor: Poslušaj,
kaj pravi Pismo: »Ko je Bog hotel dedičem obljube čez vsako mero
dokazati, da je njegov sklep neomajen, je položil prisego, da bi po
dveh neomajnih rečeh (pri čemer je bilo nemogoče, da bi Bog mogel
367