Page 374 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 374
PREVODI

otrok). Pravzaprav ga predvsem svarijo in opozarjajo. Najprej se
spotaknejo ob novico, da je v nemščino prevedel latinsko mašo in da
jo njegovi pojejo. Sami razumejo Pavlove besede iz Ef 5,19 in Kol
3,16 v smislu, da Pismo prepoveduje petje na glas. Naravnost šokiralo
pa jih je poročilo, da je izdelal in v cerkvi postavil kamnite plošče (z
zapovedmi). Opozorijo ga, da so v novi zavezi dane mesene plošče
srca (Ezk 36). Sledi nasvet, ki preide tudi na temi izobčenja in
uporabe »meča« (sile):

Deluj z besedo in krščansko skupnost izgrajuj s pomočjo Kristusa
in njegovih vodil, kot so postavljena v Mt 8 in izpeljana v apostolskih
pismih. Uveljavljaj jih z resnostjo, ob skupni molitvi in postu, v skladu
z vero in ljubeznijo, brez zapovedi in prisile. Tako bo Bog tebi in tvojim
ovcam pomagal k vsej razsodnosti, petje in plošče pa bodo opuščene.
V Pismu je namreč več kot dovolj modrosti in nasveta, kako vse stanove
in vse ljudi učiti, kako jim vladati, jih usmerjati in narediti pobožne.
Kdor pa se noče poboljševati, kdor noče verjeti in se upira Božji besedi
in delovanju, kdor torej vztraja [v grehu], takega je treba, potem ko sta
mu oznanjena Kristus in njegova beseda, njegovo vodilo, in je opom-
njen s tremi pričami in skupnostjo, takega – to razglašamo iz Božje
besede – se ne sme ubiti, temveč ga je treba obravnavati kot pogana in
cestninarja in ga pustiti. Tudi evangelija in teh, ki ga sprejmejo, naj ne
varujejo z mečem, niti sami naj se ne, kot smo od brata slišali, da meniš
in učiš. Pravi, verni kristjani so ovce med volkovi, ovce za zakol. V
tesnobi in stiski, potrtosti, preganjanju, trpljenju in smrti morajo biti
krščeni, v ognju preizkušeni, očetnjave večnega počitka pa ne dosežejo
z morjenjem telesnih, temveč duhovnih sovražnikov. (Grebel et al., v:
von Muralt in Schmid 1954)

Jeseni 1524 si je Castelbergerjev bralni krog na t. i. »torkovih
pogovorih« v majhnem, zaprtem krogu, prizadeval prepričati in
pridobiti Zwinglija proti krščevanju otrok. Pogovori so se izjalovili.
Decembra 1524 je Zwingli v svojem spisu Wer Ursach gebe zu Aufruhr,
wer wahren Aufrührer seien etc. že argumentiral v prid krščevanja otrok,
češ da se ga lahko razume kot novozavezno vzporednico starozavezni
obrezi, kot znamenje zaveze torej. Felix Mantz pa je mestnemu svetu
poslal svojo Protestacijo in apologijo (Protestation und Schutzschrift), v

372
   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379