Page 248 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik X (2014), številka 19-20, ISSN 1408-8363
P. 248
[TUDIJSKI VE^ERI

vali na ameriško politiko, ki naj bi se bolj osredotočila na moralno in
socialno preobrazbo ameriške družbe, kar je pogoj za njeno notranjo
trdnost, in s tem za ohranitev njenega mednarodnega vpliva. ZDA
bodo morale, če naj ohranijo svojo vodilno vlogo, najprej vzpostaviti
stabilno družbo v svojih mejah. To pa pomeni, da morajo zagotoviti
socialno stabilnost in s tem notranji mir, uveljaviti temeljne moralne
norme, opustiti politiko svetovnega policaja in uveljaviti drugačno
strategijo za ohranitev svetovnega miru. To zahteva korenito preorien­
tacijo ameriške družbe od modela neoliberalne marketokratske ure-
ditve, ki jo vodi kapitalska oligarhija, k družbi solidarnosti in social-
ne stabilnosti, in popoln zasuk v ameriški zunanji politiki. To pa je
seveda projekt prihodnosti, ki naj bi zagotovil obstoj zahodne civili-
zacije. Naloga ameriškega papeža je, da trasira to novo pot. Pogoji za
to so v dejstvu, da prav v ZDA opažajo največji letni prirast katoliča-
nov v zadnjem desetletju in pol, predvsem po zaslugi doseljevanja
Latinoameričanov.

Druga naloga, ki jo mora, tako Limes, izpeljati Frančišek, je zgla-
ditev odnosov s Kitajsko. To je še težja, a še bolj pereča naloga, saj bo
po sedanjih predvidevanjih Kitajska v prihodnosti prva velesila sveta
in svetovni vpliv Katoliške cerkve bo v veliki meri odvisen prav od
položaja, ki ga bo imela na Kitajskem. Nedavni papežev obisk v Južni
Koreji potrjuje, da je Vatikan resno začel s to akcijo. Prva naloga je,
da spet vzpostavi diplomatske odnose z Ljudsko republiko Kitajsko.
Kitajsko vodstvo že dolgo daje signale v Vatikan, da je pripravljeno
na pogajanja o konkordatu, če Vatikan prizna LR Kitajsko kot edino
kitajsko državo. To pomeni, da mora Vatikan zapreti apostolsko
nunciaturo na Tajpehu in jo odpreti v Pekingu, s tem bi de facto
priznal Tajvan za sestavni del LR Kitajske. Znaki so, da Vatikan to
pripravlja, a kaj dolgo ne sme odlašati, ker se lahko notranje politične
razmere na Kitajskem spremenijo v smeri, ki ne bo v prid zbliževanju
z Zahodom in s tem tudi z Vatikanom. Seveda ima Vatikan v svoji
dvatisočletni diplomatski tradiciji dovolj modelov za ustrezno rešitev,
da bo volk sit in koza cela; v Tajpehu in Hongkongu, torej v provincah,
ki bodo ohranile še kar nekaj časa nekakšno avtonomijo, lahko odpre
nekakšne konzulate. Šele z vzpostavitvijo diplomatskih odnosov bo
Vatikan lahko začel pogajanja za uresničitev dveh svojih ključnih ciljev

246
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253