Page 22 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XI (2015), številka 21-22, ISSN 1408-8363
P. 22
RAZPRAVE, ŠTUDIJE
11) Vsi simonisti in grešno živeči duhovniki kot neverni sinovi ne-
verno razmišljajo o sedmih cerkvenih svetostih – o ključih, položa-
jih, kaznih, nraveh, obredih in svetih rečeh cerkve, čaščenju relikvij in
cerkveni observanci.24
12) Papeška čast je zrasla iz cesarske. In: Imenovanje in ustoličenje
papeža sta izšla iz cesarjeve moči.25
13) Nihče ne more brez razodetja o sebi ali drugem utemeljeno trditi,
da je glava posebne svete cerkve.
14) Ne sme se verovati, da je katerikoli veliki rimski škof glava kate-
rekoli posebne cerkve, z izjemo, da ga je Bog za to predestiniral.
15) Namestniška moč papeževa prihaja v nič, v kolikor papež v nraveh
in življenju ne posnema Kristusa ali Petra, kajti drugače od Boga ne more
prejeti zastopniške moči; ni namreč drugega primernejšega posnemanja
[kot je posnemanje Kristusa ali Petra].26
16) Papež ni namestnik Petrov, temveč prejema veliko darov, ker je
najsvetejši.27
17) Če ne živijo po zgledu apostolov in se ne držijo ukazov in nasve-
tov Jezusa Kristusa, kardinali niso javni in pravi nasledniki apostolskega
zbora.
18) Noben krivoverec ne sme biti – razen cerkvene kazni – podvržen
posvetnemu sodišču in prepuščen smrtni kazni.28
19) Posvetni plemiči morajo duhovnike prisiliti k držanju Kristuso-
vega zakona.29
20) Cerkvena obedienca je iznajdba duhovnikov cerkve mimo izrec-
nega pisanja Svetega pisma.
21) Tisti, ki je izobčen s strani papeža, je, če pustimo ob strani pa-
peško sodišče in koncil in se taisti skliče na Kristusa, obvarovan, da ga
topogledno izobčenje ne zadene.
24 V Husovem izvirniku drugače; n. d., 119.
25 Prvega stavka v Husovem izvirniku ni najti; n. d., 119. Prim. op. 54.
26 V Husovem izvirniku drugače; n. d., 122.
27 V Husovem izvirniku take povedi ni, temveč je naslednja: »[Papež] ni najsvetejši zato, ker
je Petrov namestnik in ker prejema veliko darov; če v ponižnosti, mirnosti, potrpežljivosti
in delovnosti ter v veliki zvezi ljubezni sledi Kristusu, tedaj je svet.« N. d., 123.
28 Ta člen je bil v celoti izmišljen; n. d., 123.
29 V Husovem izvirniku take povedi ni; n. d., 124.
20
11) Vsi simonisti in grešno živeči duhovniki kot neverni sinovi ne-
verno razmišljajo o sedmih cerkvenih svetostih – o ključih, položa-
jih, kaznih, nraveh, obredih in svetih rečeh cerkve, čaščenju relikvij in
cerkveni observanci.24
12) Papeška čast je zrasla iz cesarske. In: Imenovanje in ustoličenje
papeža sta izšla iz cesarjeve moči.25
13) Nihče ne more brez razodetja o sebi ali drugem utemeljeno trditi,
da je glava posebne svete cerkve.
14) Ne sme se verovati, da je katerikoli veliki rimski škof glava kate-
rekoli posebne cerkve, z izjemo, da ga je Bog za to predestiniral.
15) Namestniška moč papeževa prihaja v nič, v kolikor papež v nraveh
in življenju ne posnema Kristusa ali Petra, kajti drugače od Boga ne more
prejeti zastopniške moči; ni namreč drugega primernejšega posnemanja
[kot je posnemanje Kristusa ali Petra].26
16) Papež ni namestnik Petrov, temveč prejema veliko darov, ker je
najsvetejši.27
17) Če ne živijo po zgledu apostolov in se ne držijo ukazov in nasve-
tov Jezusa Kristusa, kardinali niso javni in pravi nasledniki apostolskega
zbora.
18) Noben krivoverec ne sme biti – razen cerkvene kazni – podvržen
posvetnemu sodišču in prepuščen smrtni kazni.28
19) Posvetni plemiči morajo duhovnike prisiliti k držanju Kristuso-
vega zakona.29
20) Cerkvena obedienca je iznajdba duhovnikov cerkve mimo izrec-
nega pisanja Svetega pisma.
21) Tisti, ki je izobčen s strani papeža, je, če pustimo ob strani pa-
peško sodišče in koncil in se taisti skliče na Kristusa, obvarovan, da ga
topogledno izobčenje ne zadene.
24 V Husovem izvirniku drugače; n. d., 119.
25 Prvega stavka v Husovem izvirniku ni najti; n. d., 119. Prim. op. 54.
26 V Husovem izvirniku drugače; n. d., 122.
27 V Husovem izvirniku take povedi ni, temveč je naslednja: »[Papež] ni najsvetejši zato, ker
je Petrov namestnik in ker prejema veliko darov; če v ponižnosti, mirnosti, potrpežljivosti
in delovnosti ter v veliki zvezi ljubezni sledi Kristusu, tedaj je svet.« N. d., 123.
28 Ta člen je bil v celoti izmišljen; n. d., 123.
29 V Husovem izvirniku take povedi ni; n. d., 124.
20