Page 129 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 129
matjaž črnivec
K temu bi nas pravzaprav moralo napotiti že dejstvo, da v Svetem pis-
mu najdemo mnoge sorodne izraze. Zato so pred vsako skupnostjo, ki
se ima za protestantsko oziroma evangelijsko in ki hoče biti verodosto-
jen predstavnik reformacijskega gibanja v sedanjem času, naslednji tri-
je izzivi:
1. Notranji izziv sami skupnosti, da zavestno goji mistiko Božje bese-
de: da se je zaveda, jo raziskuje in jo poglablja v vseh njenih vidikih ter
da goji in spodbuja konkretne duhovne prakse, ki jo udejanjajo in raz-
vijajo. To naj bi vplivalo na to, kako člani skupnosti molijo, kako sami
ali v skupini berejo Sveto pismo in še posebej kako se pridiga Božja be-
seda ter kakšen odnos oziroma pristop imajo do pridige.
2. Izziv širši krščanski skupnosti. Če zgoraj navedeno drži, potem
imajo vse »evangelijske« skupnosti določen Božji klic v odnosu do šir-
šega Kristusovega telesa: vse ostale kristjane naj bi zvesto, ponižno in
vztrajno klicale k Božji besedi in k Božjemu samorazodetju, ki se v njej
dogaja. To ne pomeni, da so reformacijski kristjani kakor koli boljši od
drugih – dosledno uporabljeno načelo sola gratia takšno mišljenje vse-
kakor preprečuje –, pomeni pa, da je njihov raison d'être v Kristusovem
telesu kot celoti prav v tem, da se zvesto držijo Božje besede in da k nje-
ni mistiki kličejo tudi ostale kristjane.
3. Izziv za širšo družbo. V sedanjem času raste povpraševanje po
različnih mističnih izkustvih in ezoteričnih doživetjih.26 Ali so refor-
macijski kristjani sposobni ljudem, ki so žejni »nečesa več«, ustrezno
predstaviti pristno mistiko, ki človeka vodi v resnično duhovno izku-
stvo, v čisto, nepokvarjeno skupnost in združitev z živim Bogom?
VIRI IN LITERATURA
Barth, Karl. 2002. Kratka razlaga Pisma Rimljanom. Prev. Marko Urbanija. Ljublja-
na: KUD Logos.
Bonhoeffer, Dietrich. 2016. Skupno življenje. Prev. Franc Šeter. Ljubljana: Župnijski
urad Dravlje.
26 Podobne izzive sodobnega časa v svojem zaključku navaja tudi Kärkkäinen 1999.
359
K temu bi nas pravzaprav moralo napotiti že dejstvo, da v Svetem pis-
mu najdemo mnoge sorodne izraze. Zato so pred vsako skupnostjo, ki
se ima za protestantsko oziroma evangelijsko in ki hoče biti verodosto-
jen predstavnik reformacijskega gibanja v sedanjem času, naslednji tri-
je izzivi:
1. Notranji izziv sami skupnosti, da zavestno goji mistiko Božje bese-
de: da se je zaveda, jo raziskuje in jo poglablja v vseh njenih vidikih ter
da goji in spodbuja konkretne duhovne prakse, ki jo udejanjajo in raz-
vijajo. To naj bi vplivalo na to, kako člani skupnosti molijo, kako sami
ali v skupini berejo Sveto pismo in še posebej kako se pridiga Božja be-
seda ter kakšen odnos oziroma pristop imajo do pridige.
2. Izziv širši krščanski skupnosti. Če zgoraj navedeno drži, potem
imajo vse »evangelijske« skupnosti določen Božji klic v odnosu do šir-
šega Kristusovega telesa: vse ostale kristjane naj bi zvesto, ponižno in
vztrajno klicale k Božji besedi in k Božjemu samorazodetju, ki se v njej
dogaja. To ne pomeni, da so reformacijski kristjani kakor koli boljši od
drugih – dosledno uporabljeno načelo sola gratia takšno mišljenje vse-
kakor preprečuje –, pomeni pa, da je njihov raison d'être v Kristusovem
telesu kot celoti prav v tem, da se zvesto držijo Božje besede in da k nje-
ni mistiki kličejo tudi ostale kristjane.
3. Izziv za širšo družbo. V sedanjem času raste povpraševanje po
različnih mističnih izkustvih in ezoteričnih doživetjih.26 Ali so refor-
macijski kristjani sposobni ljudem, ki so žejni »nečesa več«, ustrezno
predstaviti pristno mistiko, ki človeka vodi v resnično duhovno izku-
stvo, v čisto, nepokvarjeno skupnost in združitev z živim Bogom?
VIRI IN LITERATURA
Barth, Karl. 2002. Kratka razlaga Pisma Rimljanom. Prev. Marko Urbanija. Ljublja-
na: KUD Logos.
Bonhoeffer, Dietrich. 2016. Skupno življenje. Prev. Franc Šeter. Ljubljana: Župnijski
urad Dravlje.
26 Podobne izzive sodobnega časa v svojem zaključku navaja tudi Kärkkäinen 1999.
359