Page 155 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 155
Aleksander Erniša

Sakai en zhlouik, kir pokure ne dei, ta per tih Sacramentih, obeniga
Troshta ne prime, inu ne ſaſtopi, ſzhemu ſo ty Sacramenti od Criſtuſa gori
poſtauleni (TO 1564, 29b).
Na drugi strani pa zakramenti poleg tolažbe pomenijo sredstvo za
spoznanje in iskanje Boga:

Vti Beſſedi inu Vſacramentih imamo Boga iskati (TPs 1566, 189a).
Če govorimo o tem, čemu so zakramenti namenjeni oziroma kakšen
je njihov učinek, potem moramo odgovoriti na vprašanje, kaj nam
ti zakramenti pomenijo. Trubar pri tem poudarja naslednje: čeprav
je pri vsakem zakramentu poudarjen drug vidik, imata oba skupni
imenovalec, in sicer Božjo milost.

Luthrov nauk besede in zakramenta s Trubarjevimi besedami
Srečali smo se z izzivom, pred katerim je bil Trubar ob prevajanju

Luthrove Hišne postile, ko je bilo treba razmišljati slovensko in približa-
ti nauk slovenskemu bralcu. Poglejmo še nekaj primerov, kako je Tru-
bar prevajal Luthrov nauk o zakramentu.

Omenili smo že Luthrov nauk o nerazdružljivosti besede in zakra-
menta. Kot je poudarjal, die Sacrament on das Wort nicht ſein können.52
Torej je za zakrament odločujoča beseda, brez katere zakramenta ne bi
bilo. Takšen nauk izhaja iz protestantskega nauka sola Scriptura in ker
je Scriptura beseda, je vloga besede nepogrešljiv temelj. Trubar to zapi-
še takole:

Per tih Sacramentih ſe nema Ie na te vunane rizhi/ temuzh na te Boshye
beſſede gledati inu ſmisliti. Sakai ſo ty Sacramenti poſtauleni (TR 1558, C
1b).

52 WA 38, 231.

385
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160