Page 153 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 153
Aleksander Erniša
Videča znamenja Trubar imenuje ſemleſke rizhi, obljubo pa neui-
dezhih/ ſemleſke rizhi.
Sakai an vſag Sacrament/ ye is dueyu rizhi poſtaulen/ is videzhiga ſna-
mina inu is neuidezhih rizhi (TC 1550, D 5a).
In potem Trubar jasneje razloži, kaj so vidna in kaj nevidna
znamenja:
tu ye/ is te ſemleſke rizhi inu is te nebeſke/ koker od tiga to pergliho
imamo vtim kerſtu/ ta videzha inu ſemleſka rezh/ ye ta uoda/ ta neuediz-
ha pag inu nebeſka rezh/ ye ta gnada/ beſeda/ inu obluba boſhya/ katera
nas druguzh rody inu nam odpuſti te grehe/ de vtim kerſtu bomo brumni
ſturieni pred bugom/ per tim kerſtu ſdai otroci boſhy ratamo inu bomo
perlozheni gnebeſki druſhini/ Glih taku per tei Vezhery Chriſtuſeui/ ta vi-
dezha inu ſemleſka rezh ye ta kruh inu tu vinu/ ta neuidezha pag inu ne-
beſka rezh/ ye tu tellu inu ta kry Ieſuſa Chriſtuſa goſpudi naſhiga/ kateru
tellu ye ſa nas danu vto ſmert/ inu ta kry kir ye prelyta ſa naſhih grehou
uolo (TC 1550, D 5b).
Na osnovi analize Trubarjevih besed lahko rečemo, da je Trubar ve-
likokrat poudaril, da brez trdne vere ni mogoče pričakovati od Boga, da
bo storil, kar je obljubil. Za reformatorje je nasploh značilno, da so po
udarjali, kako sta vera in beseda pomembni, in tudi Trubar je vernike
na to v svojih delih velikokrat opozarjal.
Pri vprašanju Sakai ye pag goſpud bug take Sacramente poſtauill (TC
1550, D 3a) Trubar odgovarja:
de imamo prauo cillu inu terdno vero/ oli kadar nam pag Bug poſhle
iſkuſhnaue inu nadluge/ buſhtuu/ ueliko tar dolgo boleſan/ Iezho inu to
ſmert/ tedai pozhutimo/ de ſmo ſhibke tar mahine vere/ nam ſe sdy/ vtacih
nadlugah (TC 1550, D 3b).
383
Videča znamenja Trubar imenuje ſemleſke rizhi, obljubo pa neui-
dezhih/ ſemleſke rizhi.
Sakai an vſag Sacrament/ ye is dueyu rizhi poſtaulen/ is videzhiga ſna-
mina inu is neuidezhih rizhi (TC 1550, D 5a).
In potem Trubar jasneje razloži, kaj so vidna in kaj nevidna
znamenja:
tu ye/ is te ſemleſke rizhi inu is te nebeſke/ koker od tiga to pergliho
imamo vtim kerſtu/ ta videzha inu ſemleſka rezh/ ye ta uoda/ ta neuediz-
ha pag inu nebeſka rezh/ ye ta gnada/ beſeda/ inu obluba boſhya/ katera
nas druguzh rody inu nam odpuſti te grehe/ de vtim kerſtu bomo brumni
ſturieni pred bugom/ per tim kerſtu ſdai otroci boſhy ratamo inu bomo
perlozheni gnebeſki druſhini/ Glih taku per tei Vezhery Chriſtuſeui/ ta vi-
dezha inu ſemleſka rezh ye ta kruh inu tu vinu/ ta neuidezha pag inu ne-
beſka rezh/ ye tu tellu inu ta kry Ieſuſa Chriſtuſa goſpudi naſhiga/ kateru
tellu ye ſa nas danu vto ſmert/ inu ta kry kir ye prelyta ſa naſhih grehou
uolo (TC 1550, D 5b).
Na osnovi analize Trubarjevih besed lahko rečemo, da je Trubar ve-
likokrat poudaril, da brez trdne vere ni mogoče pričakovati od Boga, da
bo storil, kar je obljubil. Za reformatorje je nasploh značilno, da so po
udarjali, kako sta vera in beseda pomembni, in tudi Trubar je vernike
na to v svojih delih velikokrat opozarjal.
Pri vprašanju Sakai ye pag goſpud bug take Sacramente poſtauill (TC
1550, D 3a) Trubar odgovarja:
de imamo prauo cillu inu terdno vero/ oli kadar nam pag Bug poſhle
iſkuſhnaue inu nadluge/ buſhtuu/ ueliko tar dolgo boleſan/ Iezho inu to
ſmert/ tedai pozhutimo/ de ſmo ſhibke tar mahine vere/ nam ſe sdy/ vtacih
nadlugah (TC 1550, D 3b).
383