Page 260 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik II (2006), številki 3-4, ISSN 1408-8363
P. 260
PORTRETI
veličastva imenuje slabo za dobro in dobro za slabo. Teolog križa
imenuje stvari s pravilnim imenom. Ni pravičnež tisti, kateri stori
mnogo del, temveč tisti, kateri brez zaslužnih del veruje v Kristusa.«
Pokojni Sakrausky je bil »teolog križa« in vere v Jezusa Kristusa, v
njegov evangelij. Ravno zaradi tega je tako vestno preučeval Sveto pismo
in veroizpovedne spise Luthrove reformacije.
»Škofovska oblast (služba) se izvaja in uresničuje z naukom in
pridigo božje besede ter s podeljevanjem zakramentov večim ali
posameznim osebam na podlagi poklicanja. Na ta način se ne dajejo
telesne, temveč večne stvari in dobrine, kot so: večna pravičnost, Sveti
Duh in večno življenje. Te dobrine se ne da drugače doseči (dobiti)
kot le po službi pridiganja (oznanjevanja) in po delitvi svetih zakra-
mentov, kajti apostol Pavel je zapisal: »Evangelij je božja moč v rešitev
vsakomur, ki veruje« (Rim 1,16.)
Navedeni 28. člen Augsburške veroizpovedi je bil za pokojnika pod-
laga za razumevanje njegove škofovske službe. Škofovkso službo je
razumel med drugim kot odgovornost za čisto oznanjevanje evange-
lija in za pravilno podeljevanje zakramentov.
Zagovornik življenja in verske svobode
Za pokojnika je življenje bilo največji dar, kar jih je podarjenih
človeku. Tako je zanj enako vrednoto pomenilo nastajajoče in odha-
jajoče življenje. Oboje je potrebno čuvati in ohraniti: eno za rast in
razvoj, drugo za miren iztek tuzemskega potovanja brez aktivnega
zunanjega poseganja.
Kljub kritičnosti do ekumenskega gibanja se je zavzemal za čim
tesnejše sodelovanje med krščanskimi Cerkvami ter za preganjane
kristjane po vsem svetu. Bil je član organizacije Christian Solidarity
International (Mednarodna krščanska solidarnost) in se je večkrat
pojavil na protestnih shodih v Avstriji, ko so zahtevali versko svobodo
za kristjane v deželah, kjer so ti bili preganjani.
Slovo
Uradno so se od pokojnika poslovili predstavniki Evangeličanske
cerkve augsburške veroizpovedi v Avstriji, predstavniki iz ekumene,
škofje in drugi cerkveni delavci iz soseščine, predstavniki političnega
258
veličastva imenuje slabo za dobro in dobro za slabo. Teolog križa
imenuje stvari s pravilnim imenom. Ni pravičnež tisti, kateri stori
mnogo del, temveč tisti, kateri brez zaslužnih del veruje v Kristusa.«
Pokojni Sakrausky je bil »teolog križa« in vere v Jezusa Kristusa, v
njegov evangelij. Ravno zaradi tega je tako vestno preučeval Sveto pismo
in veroizpovedne spise Luthrove reformacije.
»Škofovska oblast (služba) se izvaja in uresničuje z naukom in
pridigo božje besede ter s podeljevanjem zakramentov večim ali
posameznim osebam na podlagi poklicanja. Na ta način se ne dajejo
telesne, temveč večne stvari in dobrine, kot so: večna pravičnost, Sveti
Duh in večno življenje. Te dobrine se ne da drugače doseči (dobiti)
kot le po službi pridiganja (oznanjevanja) in po delitvi svetih zakra-
mentov, kajti apostol Pavel je zapisal: »Evangelij je božja moč v rešitev
vsakomur, ki veruje« (Rim 1,16.)
Navedeni 28. člen Augsburške veroizpovedi je bil za pokojnika pod-
laga za razumevanje njegove škofovske službe. Škofovkso službo je
razumel med drugim kot odgovornost za čisto oznanjevanje evange-
lija in za pravilno podeljevanje zakramentov.
Zagovornik življenja in verske svobode
Za pokojnika je življenje bilo največji dar, kar jih je podarjenih
človeku. Tako je zanj enako vrednoto pomenilo nastajajoče in odha-
jajoče življenje. Oboje je potrebno čuvati in ohraniti: eno za rast in
razvoj, drugo za miren iztek tuzemskega potovanja brez aktivnega
zunanjega poseganja.
Kljub kritičnosti do ekumenskega gibanja se je zavzemal za čim
tesnejše sodelovanje med krščanskimi Cerkvami ter za preganjane
kristjane po vsem svetu. Bil je član organizacije Christian Solidarity
International (Mednarodna krščanska solidarnost) in se je večkrat
pojavil na protestnih shodih v Avstriji, ko so zahtevali versko svobodo
za kristjane v deželah, kjer so ti bili preganjani.
Slovo
Uradno so se od pokojnika poslovili predstavniki Evangeličanske
cerkve augsburške veroizpovedi v Avstriji, predstavniki iz ekumene,
škofje in drugi cerkveni delavci iz soseščine, predstavniki političnega
258