Page 311 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik V (2009), številki 9-10, ISSN 1408-8363
P. 311
VIOLETA VLADIMIRA MESARI^ JAZBIN[EK

kot svoje Božje delo nezaničevano, da moški ženske ne bi zaničeval
niti zasmehoval, in narobe, ženska ne moškega, temveč da bi sleherni
lik in telo drugega častil kot Božje dobro delo, ki je Bogu samemu v
dopadanje.«

Res pa je, da v Genezi (1 Mz) najdemo še eno poročilo, na katero se
še posebej sklicujejo tisti, ki poudarjajo, da je kot prvo človeško bitje
bil ustvarjen moški in da je ženska bila ustvarjena kot druga in
izključno zaradi moškega, da mu služi in da mu je kot taka tudi
podrejena: »GOSPOD Bog je tedaj storil, da je na človeka leglo trdno
spanje in je zaspal. Vzel je eno njegovih reber in tisto mesto napolnil
z mesom. GOSPOD Bog je iz rebra, ki ga je vzel človeku, naredil ženo
in jo pripeljal k človeku. Tedaj je človek rekel: ’To je končno kost iz
mojih kosti in meso iz mojega mesa; ta se bo imenovala móžinja,
kajti ta je vzeta iz moža.’« (1 Mz 2,21–23.)

Toda – Adam je bil (po)imenovan »mož« šele za tem, ko je bila
ustvarjena Eva. Pred tem se o njem govori le kot o »človeku«. »GO-
SPOD Bog je iz zemeljskega prahu izoblikoval človeka, v njegove
nosnice je dahnil življenjski dih in tako je človek postal živa duša.«
(1 Mz 2,7.) Torej, Adam je postal »moški«, ne glede na to, kako se ga
je prej imenovalo, šele ko je ob njem bila ustvarjena ženska. Ni kaj,
vse to je vredno razmisleka.

Če pa vzamemo, da je Bibilija Adama takoj (po)imenovala »moški«,
potem ne smemo zamolčati dejstva, da Bog s tem prvim poizkusom
ni bil najbolj zadovoljen. Kajti, čim je prišel Adam na svet, ga je
prevzela globoka puščoba in ni bil sposoben, da bi se izognil dolgo-
časju. Zato se je Bog odločil, da mu bo ustvaril pomoč, ki mu bo
primerna (1 Mz 2,19, 20).2 Izoblikoval je iz zemlje vse živali na polju
in vse ptice pod nebom ter jih pripeljal k človeku, da bi videl, kakšna
imena jim bo dal, in da bi vsako živo bitje imelo tisto ime, ki bi mu ga
dal človek.

2 »GOSPOD Bog (je) izoblikoval iz zemlje vse živali na polju in vse ptice pod
nebom ter jih pripeljal k človeku, da bi videl, kakšna imena jim bo dal, in da bi
vsako živo bitje imelo tisto ime, ki bi mu ga dal človek.« (1 Mz 2,19). Bog je
gledal dneve in dneve, kako je človek dajal živalim imena, toda »človek (je) dal
imena vsej živini in vsem pticam na nebu in vsem živalim na polju, za človeka
pa se ni našla pomoč, ki bi bila njemu primerna«.

309
   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316