Page 310 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik V (2009), številki 9-10, ISSN 1408-8363
P. 310
RAZGLEDI, VPOGLEDI

najprej, tj. prvi na tem svetu: moški ali ženska, bi se vam morda zdelo,
da tu ni nejasnosti, vsaj kar se tiče svetopisemskega poročila. No, in
prav biblično poročilo o stvarjenju sveta in človeka je za reformatorje
postalo temelj za razumevanje enakosti ženske in moškega pred
Bogom in svetom.

Torej: Kdo je bil prej, moški ali ženska? Modri biblični eksegeti so
se znašli tako, da na to vprašanje ponujajo rešitev: »Bog! Najprej je
bil Bog!« Zanimivo pa je, da se tudi starega ljudskega prepričanja, da
je bil prvi – se pravi takoj za Bogom! – ustvarjen moški, danes držijo
le še redki znanstveniki za razlago Svetega pisma, pa še ti o tem
razmišljajo in govorijo raje bolj potiho.

Na prvih straneh Svetega pisma, v prvi knjigi, imenovani Geneza
(Stvarjenje), najdemo zapisano (1 Mz 1,7–31): »Bog je ustvaril človeka
po svoji podobi, po Božji podobi ga je ustvaril, moškega in žensko je
ustvaril. Bog ju je blagoslovil in Bog jima je rekel: ’Bodita rodovitna
in množita se, napolnita zemljo in si jo podvrzita; gospodujta ribam
v morju in pticam na nebu ter vsem živalim, ki se gibljejo po zemlji!’
Bog je rekel: ’Glejta, dajem vama vse zelenje s semenom, ki raste po
vsej zemlji, in vse sadno drevje, katerega sadje nosi seme. Naj vama
bo v hrano. Vsem živalim na zemlji, vsem pticam na nebu, vsemu, kar
se giblje po zemlji in ima v sebi življenje, dajem v živež vse zelene
rastline.’ Zgodilo se je tako. Bog je videl vse, kar je naredil, in glej,
bilo je zelo dobro. In bil je večer in bilo je jutro, šesti dan.«

Martin Luther, namenoma ga bom imenovala »oče« reforma-
cijskega gibanja, se je v svojem spisu O zakonskem življenju iz leta 1522,1
kjer med drugim razberemo, da gre za človeka, za enakovrednost in
enakopravnost moškega in ženske pred Bogom, skliceval prav na
Genezo (1 Mz) in je zapisal: »Bog je ustvaril človeka po svoji podobi,
po Božji podobi ga je ustvaril, moškega in žensko je ustvaril (1 Mz
1,27). Na podlagi tega izreka smo lahko gotovi, da je Bog človeka
razdelil na ta dva dela: da bodi moški in ženska ali neki On in neka
Ona. In to je bilo Bogu všeč in zato je to sam imenoval dobro delo
stvarjenja (1 Mz 1:31) … In takšno dobro delo hoče videti čaščeno in

1 Prim. Martin Luther, Tukaj stojim. Teološko politični spisi. Prevedel Božidar
Debenjak. Ljubljana 2002.

308
   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315