Page 24 - Management 17 (1)
P. 24
ja Gregorič | Organizacija in delovanje visokošolske knjižnice med pandemijo covida-19

/ 
/ 
/ 
/

Slika 1 Povprečni mesečni vnos zapisov v vzajemni katalog po študijskih letih

žničarjev z raziskovalci večinoma postavljeno v V študijskem letu 2019/2020, v prvem valu pan-
prostor knjižnice. Zbiranje in obdelava gradiva za demije, so knjižničarji v vzajemni katalog prispe-
vnos v bibliografijo raziskovalca ter zbiranje in- vali 1.433 zapisov oziroma v povprečju 119 zapisov
formacij o bibliografski enoti, posebnostih, mo- mesečno. V letu 2020/2021, ko je knjižnica pristo-
rebitnih dodatnih dokazil in/ali potrdil, so pote- pila k strategiji oddaje vlog preko servisa unis, je
kali večinoma v obliki osebnega stika raziskovalca bilo zabeleženih 1.378 zapisov oziroma povprečno
in knjižničarja, z vedno večjo dostopnostjo infor- 114 zapisov mesečno. Da se je nova storitev tr-
macijskih virov v elektronski obliki pa se je trend dno vpeljala in se med raziskovalci obdržala, pa
oddaje gradiv v zadnjih letih pred pandemijo v je razvidno v prvih osmih mesecih študijskega
veliki meri usmeril v elektronsko pošto. leta 2021/2022, ko je bilo do konca meseca maja
2022 zaznati porast na 1.051 prejetih vlog in s tem
V trenutku, ko osebni stik ni bil več mogoč in v povprečju 131 mesečnih zapisov, prispevanih v
je tudi elektronska pošta postajala pretesen ser- vzajemni katalog.
vis, se je pojavil izziv oziroma iskanje novih mo-
žnosti za sistematičen ter pregleden način oddaje Vzdrževanje odnosov na daljavo
vlog in gradiva za vnos v osebno bibliografijo raz- med strokovnimi sodelavci knjižnice
iskovalca. Tako se je knjižnica vključila v sistem V naslednjem koraku se je strategija vodenja in
oddaje vlog in bibliografskih enot preko servisa organizacije delovanja knjižnice med pandemijo
unis Univerze na Primorskem. Servis omogoča posvetila kadrom same knjižnice. »Dobri odnosi
izpolnjevanje vloge s podatki avtorja/avtorjev, med sodelavci omogočajo trdno učečo se orga-
z izbiro tipa dela (tipologija) in drugimi biblio- nizacijo ter spodbujajo pripadnost sodelavcev in
grafskimi podatki, ki jim je treba priložiti gradivo njihovo zavzetost za delo. Še posebno pomembno
za vnos v osebno bibliografijo. Vodja knjižnice je je, da vodstvo med krizo postavi odnose in ljudi
ustrezno obvestil vse visokošolske učitelje in raz- na prvo mesto. To pomeni, da je s sodelavci v re-
iskovalce o novi storitvi, ki je brez posebnosti hi- dnih stikih, jim zagotavlja varno okolje, jih pod-
tro in uspešno zaživela med pandemijo ter se po pira, spodbuja in motivira. Ob dolgotrajnih kri-
njej tudi obdržala. V okviru servisa unis je mo- znih razmerah je še toliko bolj ključno, da pri
žno tudi komuniciranje med avtorjem in knjižni- sodelavcih zbuja upanje in jim je v psihološko
čarjem (pripombe, dopolnitve vloge), hkrati pa je oporo.« (Ažman, Bogataj in Lamut 2021, 8)
vsaka aktivnost v sistemu tudi povezana z obve-
stili v elektronski pošti, prav tako so vloge oštevil- Medtem ko se je vodenje v predvidljivih časih
čene, se arhivirajo in s tem omogočajo tudi izpis pred pandemijo usmerjalo predvsem v naloge, ki
raziskovalčevega poročila. Da pandemija covida- jih izvajajo sodelavci knjižnice, in so odnosi med
19 ni prizadela bibliografske dejavnosti in da se zaposlenimi ter odnosi do naloge že ustaljeni in
je nova storitev oddaje vlog ter gradiva preko znani, se je v manj predvidljivih okoliščinah zelo
servisa unis Univerze na Primorskem uspešno okrepila usmerjenost v vzpostavljanje in vzdr-
vpeljala kot storitev na daljavo, priča tudi stati- ževanje dobrih odnosov kljub fizični oddaljeno-
stični pregled. Ta je pokazal, da se mesečno pov- sti. Pri tem so prevladovali redni stiki, podpora,
prečje vpisanih enot za bibliografije raziskoval- spodbuda in motivacija tako v formalnih, služ-
cev po študijskih letih pred, med in po pandemiji benih, kot neformalnih okoliščinah. Redni for-
ne razlikuje bistveno in da je storitev ves čas ne- malni stiki so potekali na dnevni ravni ter ves
moteno ter neprekinjeno potekala tudi v obliki čas službene obveznosti preko videokonferenc,
dela od doma. V študijskem letu 2018/2019, pred po e-pošti in telefonu. Kot poseben in neobvezen
pojavom pandemije covida-19, ko sta se zbiranje okvir neformalnih stikov ter hkrati skrbi za ohra-
gradiva in komunikacija med raziskovalci ter knji- njanje psihičnega in telesnega zdravja pa so bila
žničarji odvijala v prostorih knjižnice ali v okolju uvedena neformalna večerna srečanja na organi-
e-pošte, so knjižničarji v vzajemni katalog prispe- zirani športni dejavnosti preko videokonferenc.
vali 1.473 vpisov oziroma 122 zapisov mesečno. Pobuda programa Šport up, ki deluje pod okri-

24 management 17 (2022) številka 1
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29