Page 26 - Management 17 (1)
P. 26
ja Gregorič | Organizacija in delovanje visokošolske knjižnice med pandemijo covida-19

/ 
/
/  
/ 

Slika 2 Prikaz transakcij z uporabo storitev z osebnim stikom v Knjižnici up fm in up pef

z uporabniki so člane knjižničnega kolektiva ter vanju v strokovne delovne skupine za izboljšanje
drugih strokovnih služb povezali v iskanju no- položaja visokošolskih knjižnic in knjižničarjev
vih strategij za organizacijo in delovanje knjižnice s ciljem izpolnjevanja vizije ter poslanstva Knji-
tik po pandemiji. V želji po ponovnem osebnem žnice up fm in up pef. V zavedanju dogodkov
povezovanju z uporabniki in spodbujanju upo- sedanjosti je smoter knjižnice sooblikovati priho-
rabe knjižničnih storitev je knjižnica v sodelova- dnost in ohraniti pomembno vpetost knjižnice in
nju s promocijsko skupino zasnovala Poletni knji- knjižničnih storitev v akademsko okolje.
žni bingo ter Knjižni klub Univerze na Primor-
skem, ki sta zaživela tekom poletja 2021. Široka Literatura
ponudba knjižničnega gradiva za knjižni bingo s Ažman, T., J. Bogataj in N. Lamut. 2021. Vodenje so-
poudarkom na strokovni literaturi vsebinsko po-
vezuje vsa področja študija Univerze na Primor- delavcev med pandemijo covida-19. Ljubljana: Šola za
skem, cilj pa je prebrati čim večje število knjig v ravnatelje.
tiskani obliki, kar uporabnike spodbuja k oseb- International Federation of Library Associations and
nim stikom s knjižničnim okoljem in strokovnimi Institutions. 2020. »covid-19 and the Global Li-
sodelavci knjižnice. Knjižni klub Univerze na Pri- brary Field.« 13. oktober. https://www.ifla.org/
morskem pa je bolj usmerjen v leposlovje in orga- covid-19-and-the-global-library-field/.
nizirana srečanja knjižničarjev ter uporabnikov Kovač, A. K. 2021. »Delo od doma: fizično vračanje na
knjižnic, kjer potekajo branje, pogovor in izme- delo je ›nova‹ situacija, ki lahko povzroča tudi sti-
njava mnenj o prebrani vsebini. ske.« mmc rtv Slovenija. 21. maj. https://www
.rtvslo.si/slovenija/delo-od-doma-fizicno-vracanje
Sklep -na-delo-je-nova-situacija-ki-lahko-povzroca-tudi
Stanje družbe, ki ga je povzročila pandemija covi- -stiske/576430.
da-19, je korenito spremenilo naše navade in oko- Južnič, P. 2015. »Pomen urejenih bibliografij za spre-
lja. Knjižnica se poskuša uporabnikom približati mljanje in vrednotenje znanstvenoraziskovalnega
v obeh glavnih okoljih, tako osebnem kot digital- dela.« Organizacija znanja 1 (20): 10–14.
nem, z vzpostavitvijo novih komunikacijskih ka- Martzoukou, K. 2021. »Academic Libraries in covid-
nalov in omogočanjem drugačnih vrst storitev. Te 19: A Renewed Mission for Digital Literacy.« Library
so se izkazale za uspešne, kar je knjižnici dalo tudi Management 4/5 (42): 266–276.
novo priložnost presoje obstoječih storitev z na- Novak, B. 2000. Krizno komuniciranje in upravljanje ne-
menom izboljšanja uporabniške izkušnje po sta- varnosti: priročnik za krizne odnose z javnostmi v pra-
bilizaciji pandemije covida-19. Vendar se za vsako ksi. Ljubljana: Gospodarski vestnik.
digitalno ponujeno storitvijo v ozadju še vedno Šprajc, P., in I. Podbregar. 2022. »covid-19 in spre-
odvijajo podpora osebnemu stiku z uporabnikom, membe v organizacijah.« V Management v krizah: iz-
spodbujanje k obiskovanju knjižnice, uporabi či- brana poglavja, ur. P. Šprajc, 113–133. Maribor: Uni-
talniških prostorov, dosledni skrbi za dopolnjeva- verzitetna založba.
nje in urejenost knjižnične zbirke ter izobraževa-
nje uporabnikov preko osebnega pristopa. Knji-
žnica up fm in up pef si v svoji organizaciji in
delovanju prizadeva biti v koraku z razvojem so-
dobnih digitalnih orodij ter slednja uspešno po-
vezovati z osebnimi uporabniškimi stiki. Trudi
se (p)ostati stična točka med ustaljenimi prete-
klimi navadami, trenutno hibridnostjo in nego-
tovo prihodnostjo. Novi pristopi in metode dela
so strokovne sodelavce knjižnice spodbudili k do-
datnemu strokovnemu izobraževanju ter vključe-

26 management 17 (2022) številka 1
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31