Page 20 - Management 18 (2023), številka 2
P. 20

Edvin Andlovec in Žiga Čepar| Delovna zavzetost in produktivnost: primer izbranega podjetja

                      Zaključek                                     Koncept zavzetosti lahko po naših ugoto-
                      Delovna zavzetost tako v praksi kot tudi v litera-  vitvah ponuja veliko priložnosti, a tudi pasti v
                      turi predstavlja dokaj nov koncept. Za slovenski   smislu, da se ga obravnava kot izoliran cilj ali kot
                      prostor ni veliko dostopnih empiričnih podatkov   cilj v smislu kakovosti v komunikaciji med mene-
                      s tega področja, ki bi bili združeni in bi omogoči-  džmentom in zaposlenimi, ne pa kot (procesni)
                      li  primerjave,  niti  večjih raziskav (sektorskih  ali   korak upravljanja poslovne uspešnosti, ki v resni-
                      na splošno v nacionalnem merilu) na akademski   ci konceptualno presega prej omenjeno razume-
                      ravni. Akademskih raziskav o delovni zavzetosti   vanje. Menimo, da je ključno ponovno opredeliti
                      v slovenskih podjetjih je razmeroma malo oz.   koncept zavzetosti v internih strateških in akcij-
                      niso obsežne. Največ empiričnih podlag ponuja-  skih dokumentih, okrepiti zavedanje o njem na
                      jo diplomska in magistrska dela. Zelo empirično   vseh ravneh menedžmenta ter ga tako uporabiti
                      podprto je področje preučevanja zavzetosti v slo-  v dobro podjetja.
                      venski policiji (med drugimi to preučujejo Žuž-
                      man (2014), Žužman in Markič (2016), Smolej in
                      Lobnikar (2017), Smolej (2019)). V praksi pa ugo-  Literatura
                      tavljamo, da vse preveč menedžerjev v podjetjih   Ali, S. S. 2013   »A Study on Employee Engagement in
                                                                    Cochin International Airport Limited.« Drishtikon:
                      ne zna jasno osredotočiti svojih naporov, ko želijo   A Management Journal 4 (1): 24–47.
                      dosegati tako visoko zavzetost kot tudi produktiv-  Anindita,  in  R.  Yadav.  2018.  »Employee  Engagement
                      nost, saj zanje meja med tema dvema konceptoma   Uplifts the Revenue: An Evidence Study.« V Advan-
                      v praksi postane zabrisana kljub ozaveščenosti, da   ces in Management Research & Innovation,  uredili
                      morajo težiti k rasti obeh (Dukes 2018). Markos   Anil Kumar Sinha, Amiya Kumar Mohapatra, Sud-
                      in Sandhyja M. Sridevi (2010, 94) prav tako opo-  hir Rana in Avinash Kumar Shrivastava, 92–105.
                      zarjata, da večina del, ki sicer poudarjajo pozitivne   New Delhi: Bloomsbury.
                      učinke zavzetosti na poslovne izide, ni uspešnih   Dajani, M. A. Z. 2015. »The Impact of Employee Engage-
                      pri podajanju artikuliranih strategij ali analiz   ment on Job Performance and Organisational Com-
                      stroškov in koristi, ki bi jih prinesle ustrezne od-  mitment in the Egyptian Banking Sector.« Journal
                                                                    of Business and Management Sciences 3 (5): 135–147.
                      ločitve menedžmenta glede zavzetosti. Celostne-  Dukes, E. 2018. »Employee Engagement and Employee
                      ga razumevanja tega konstrukta še ni. Posledično   Productivity Aren’t the Same Thing – Here’s How
                      pomembnost prizadevanja menedžmenta za višjo   to Boost Both.« Forbes, 12. januar. https://
                      delovno zavzetost v literaturi ni dovolj utemeljena   www.forbes.com/sites/forbestechcouncil
                      in tako lahko koncept v praksi hitro izgubi na teži   /2018/01/12/employee-engagement-
                      kot zgolj še eden minljivih trendovskih konceptov.  and -employee-productivity-arent-the


                  Priloga  Vprašalnik Q12 (Gallup Monitor Q12)
                  1  Pri delu vem, kaj se od mene pričakuje.  1       2        3       4        5
                  2  Na voljo imam vse, kar potrebujem, da dobro   1  2        3       4        5
                     opravim svoje delo.
                  3  Pri delu imam priložnost početi tisto, kar najbolje   1  2  3     4        5
                     znam.
                  4  V zadnjih sedmih dneh sem bil pohvaljen za svoje   1  2   3       4        5
                     delo in moji delovni rezultati so bili prepoznani.
                  5  Moj vodja me upošteva kot osebo.         1       2        3       4        5
                  6  Nekdo na delu skrbi za moj razvoj.       1       2        3       4        5
                  7  Moje mnenje šteje in se upošteva.        1       2        3       4        5
                  8  Poslanstvo ali vizija mojega podjetja mi daje    1  2     3       4        5
                     občutek, da je moje delo pomembno.
                  9  Moji sodelavci so iskreno zavzeti za dobro    1  2        3       4        5
                     in kakovostno delo.
                  10 Na delu imam tudi najboljšega/-o prijatelja/-ico.  1  2   3       4        5
                  11 V zadnjih 6 mesecih so se z mano pogovorili    1  2       3       4        5
                     o mojem napredku.
                  12 Tekom zadnjega leta sem imel priložnosti za   1  2        3       4        5
                     učenje in razvoj.

                  Opomba  Odgovori so podani v lestvici od 1= sploh se e strinjam, do 5=močno se strinjam


                      68  management 18 (2023) številka 2
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25