Page 16 - Studia Universitatis Hereditati, vol. 3(1) (2015). Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press.
P. 16
dia universitatis her editati, letnik 3 (2015), številk a 1 16denj in stališč ter preverjanje novih komunika-gi strani pa z njimi učinkovito komunicira (jih
cijskih tehnik. redno informira, povezuje, motivira, osvešča) za
hereditati doseganje strateških ciljev muzejskega turizma.
Na izhodiščih takšne nove, dinamične Vloga internega trženja v modelu je sistematič-
in vzajemne vloge muzejev v sodobni družbi, na spodbuda simbioznega povezovanja subjek-
razvijam v nadaljevanju nov trženjski model, ki tov za doseganje pozitivnih učinkov muzejskega
bi zagotovil muzejem, da skozi svoje osnovno (in širše kulturnega) turizma na obravnavanem
poslanstvo trajnostno razvijajo sodelovalne in območju.
soustvarjalne trženjske odnose z vsemi ključni-
mi udeleženci (deležniki) v kulturnem oziroma Z izrazom simbiozno trženje označuje-
muzejskem turizmu. mo strategijo medsebojnega povezovanja, so-
delovanja in soustvarjanja ponudnikov pri tr-
Model trajnostnega trženja obalnih muzejev ženjskih aktivnostih, z namenom doseganja
Istre skupnih ciljev. Simbiozni, imenovan tudi sode-
Iz tržnih raziskav, opravljenih v okviru projekta lovalni, soustvarjalni ali kar so-marketing16 lah-
HISTUR, sledi, da bi morali obalni muzeji Istre, ko pomembno prispeva k trajnostnemu razvoju
v kolikor bi želeli izkoristili svoje potenciale na in trženju kulturnega oziroma muzejskega tu-
področju kulturnega turizma, v svoje delovanje rizma, saj skozi povezovanje dosegajo svoje cilje
vključiti aktivnosti, s katerimi bi postali privlač- tako muzeji kot tudi turistični ponudniki, tu-
nejši za segment t. i. aktivnih obiskovalcev – kul- risti, drugi odjemalci in prebivalci območja. Za
turnih turistov. To lahko dosežejo z intenziv- razliko od tradicionalnega, eksternega marke-
nejšim delovanjem na treh področjih: prvič, z tinškega sklopa dejavnosti, v okviru katerega po-
razvijanjem kulturne izkušnje (doživetja) za obi- nudniki skrbijo za razvoj svojih produktov, cen,
skovalce (t. i. usmerjenost na obiskovalce), dru- distribucijskih kanalov in promocije, z internim
gič, z uporabo sodobnih marketinških orodij trženjem v okviru modela zagotavljamo, da obal-
in simbioznega trženja vključenih muzejev (t. ni muzeji Istre razvijejo svoje trženjske aktivno-
i. usmerjenost na trg) ter tretjič, z razvijanjem sti tudi v smeri simbioznega trženja. To smer
(pro)aktivne vloge muzejev v lokalnem okolju in lahko razvijajo, če na svojo dejavnost pogledajo s
komuniciranju z deležniki (t. i. usmerjenost na širšega zornega kota in se osredotočijo na:
ugled, znamko).
– opredelitev in poudarjanje koristi obiska
Z modelom skupnega trženja postavlja- muzeja za kulturne turiste,
mo skupno izhodišče nadaljnjemu razvoju vseh
obalnih muzejev Istre. Skupno trženje je zasno- – opredelitev in poudarjanje celovite vred-
vano na predpostavki o trajnostnem razvoju mu- nosti, ki je vtkana v muzejsko izkušnjo (ne
zejskega turizma, ki omogoča dolgoročno korist le materialni stroški in stroški dela, ampak
za muzejsko in turistično dejavnost ter območje tudi tradicija, sožitje, čista narava, prispevek
kot celoto. Trženja muzejev obalnega pasu Istre k razumevanju kultur…)
zato ne usmerjamo le k pridobivanju turistov kot
novih, dodatnih obiskovalcev (tako imenova- – opredelitev okoliščin, ki vplivajo na muzej-
no eksterno trženje), ampak tudi k sodelovanju sko izkušnjo pri turistih (družbeni odnosi,
z internimi deležniki - ponudniki, ki se vklju- ekonomske razmere, moda, vreme…)
čujejo v kulturni turizem, ustvarjalci in prebi-
valci območja (tako imenovano interno trženje). – omogočanje komuniciranja, s pomočjo do-
Interno trženje je za razvoj muzejskega turizma stopnih in pretočnih kanalov z različnimi
pomembno zato, ker zagotavlja na eni strani raz- javnostmi, z možnostjo prodaje vstopnic ter
iskovanje internega okolja destinacije (prepozna- izmenjave idej in mnenj med ponudniki, tu-
va potrebe in želje internih deležnikov), na dru- risti in drugimi deležniki.

16 J. Barry Dickinson, „Symbiotic marketing: A network perspective.“
Journal of Management and Marketing Research 11, no. 1 (2012), http://
www.aabri.com/manuscripts/121241.pdf (4.3.2013).
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21