Page 18 - Studia Universitatis Hereditati, vol. 3(1) (2015). Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press.
P. 18
dia universitatis her editati, letnik 3 (2015), številk a 1 18Aplikacija modela: razvoj strateškihalizacijo. Ključni skupni strateški cilji za obalne
smernic trženja obalnih muzejev muzeje Istre so:
hereditatiIstre
– vključevanje v kulturni turizem,
Moja naloga v okviru projekta HISTUR je bila – zagotavljanje vidnosti in prepoznavnosti,
poleg konceptualizacije tudi aplikacija modela. – vključevanje mladih v kreiranje muzejske
Strateške smernice trženja, ki so postale del štu-
dije o potencialih razvoja muzejskega turizma ponudbe za turiste,
na obalnem pasu Istre, sem izpeljala iz trženj- – medsebojno sodelovanje muzejev,
skega modela ter ob upoštevanju analiz stanja, – povečevanje prihodkov s trga.
delavnic z deležniki, raziskav obstoječih in po-
tencialnih obiskovalcev obalnih muzejev Istre, Kot strateški izziv in priložnost za (a) vklju-
aktualnih trendov, spoznanj stroke in dobrih čevanje muzejev v kulturni turizem je visoka turi-
muzejskih praks. Strateške smernice trženja so stična privlačnost obalnega pasu Istre z dolgoroč-
zastavljene kot strateški okvir, znotraj katerega no rastjo turističnih prihodov in nočitev. Mnogi
lahko posamezni muzeji obalnega dela Istre su- kraji so na mednarodnem turističnem trgu pre-
vereno oblikujejo svoje specifične cilje in trženj- poznavni po naravnih danostih, kulturnem bo-
ske programe, obenem pa omogočajo tudi uskla- gastvu in kakovostni turistični ponudbi že več
jeno (skupno) in vzajemno (simbiozno) trženje desetletij, nekateri tudi več kot stoletje. Za to ob-
obravnavane skupine muzejev. Cilj oblikovanja močje je značilno, da uspešno sledi trendom v
smernic je bil omogočiti muzejem, da na eni stra- turistični dejavnosti. Sodobni trendi turizma so
ni lažje presežejo svoje šibke točke delovanja, na na strani kulturnega turizma, ki beleži več kot
drugi strani pa bolje izkoristijo svoje priložnosti 5% letno rast tako v svetu kot v obeh državah,
na področju kulturnega turizma. Sloveniji in Hrvaški. Obalni muzeji Istre mora-
jo izkoristiti potenciale tako, da se ne le intenziv-
Strateški cilji vključevanja obalnih muzejev neje vključijo v turistično ponudbo, temveč da
Istre v kulturni turizem postanejo ena od nosilnih privlačnosti destinaci-
Iz krovne trajnostne naravnanosti razvoja mu- je. Nekateri operativni predlogi za vključevanje
zejskega turizma ter identitete obalnega dela Is- muzejev v kulturni turizem, ki so se izoblikova-
tre kot turistične destinacije, smo s predstavniki li na delavnicah z muzejskimi in turističnimi de-
muzejev opredelili poslanstvo, vizijo in stra- ležniki, so:
teške cilje vključevanja v kulturni turizem des-
tinacije. Skupno poslanstvo se glasi: Obalni mu- – vključiti se v mrežo distribucije turističnih
zeji Istre sledijo principu trajnostnega razvoja, ki informacij in promocijo na destinaciji,
omogoča ohranjanje vrednosti muzejskih zbirk za
naslednje rodove ter povečevanje njihove privlač- – promovirati muzej kot eno ključnih zanimi-
nosti za sodobne obiskovalce, še posebej za kultur- vosti destinacije,
ne turiste. Iz krovnega poslanstva smo opredeli-
li tudi skupno vizijo obalnih muzejev Istre, ki se – skupaj s turističnimi in poslovnimi subjekti
glasi: Obalni muzeji Istre bodo do leta 2025 stabil- sodelovati pri skupnih marketinških aktiv-
ne in ugledne kulturne institucije, prepoznane po nostih na izbranih turističnih trgih,
zanimivih in pristnih doživetjih istrske dediščine
za sodobne obiskovalce. Iz vizije smo z deležniki – povezati se z drugimi kulturnimi instituci-
v končni fazi izpeljali tudi temeljne strateške ci- jami (zlasti muzeji) na destinaciji in širše v
lje in nekatere operativne smernice za njihovo re- Istri (čezmejno),
– sodelovati pri dogodkih Istre oz. Slovenije
ali/in Hrvaške, ki se organizirajo z name-
nom privabljanja turistov v Istro,
smernic trženja obalnih muzejev muzeje Istre so:
hereditatiIstre
– vključevanje v kulturni turizem,
Moja naloga v okviru projekta HISTUR je bila – zagotavljanje vidnosti in prepoznavnosti,
poleg konceptualizacije tudi aplikacija modela. – vključevanje mladih v kreiranje muzejske
Strateške smernice trženja, ki so postale del štu-
dije o potencialih razvoja muzejskega turizma ponudbe za turiste,
na obalnem pasu Istre, sem izpeljala iz trženj- – medsebojno sodelovanje muzejev,
skega modela ter ob upoštevanju analiz stanja, – povečevanje prihodkov s trga.
delavnic z deležniki, raziskav obstoječih in po-
tencialnih obiskovalcev obalnih muzejev Istre, Kot strateški izziv in priložnost za (a) vklju-
aktualnih trendov, spoznanj stroke in dobrih čevanje muzejev v kulturni turizem je visoka turi-
muzejskih praks. Strateške smernice trženja so stična privlačnost obalnega pasu Istre z dolgoroč-
zastavljene kot strateški okvir, znotraj katerega no rastjo turističnih prihodov in nočitev. Mnogi
lahko posamezni muzeji obalnega dela Istre su- kraji so na mednarodnem turističnem trgu pre-
vereno oblikujejo svoje specifične cilje in trženj- poznavni po naravnih danostih, kulturnem bo-
ske programe, obenem pa omogočajo tudi uskla- gastvu in kakovostni turistični ponudbi že več
jeno (skupno) in vzajemno (simbiozno) trženje desetletij, nekateri tudi več kot stoletje. Za to ob-
obravnavane skupine muzejev. Cilj oblikovanja močje je značilno, da uspešno sledi trendom v
smernic je bil omogočiti muzejem, da na eni stra- turistični dejavnosti. Sodobni trendi turizma so
ni lažje presežejo svoje šibke točke delovanja, na na strani kulturnega turizma, ki beleži več kot
drugi strani pa bolje izkoristijo svoje priložnosti 5% letno rast tako v svetu kot v obeh državah,
na področju kulturnega turizma. Sloveniji in Hrvaški. Obalni muzeji Istre mora-
jo izkoristiti potenciale tako, da se ne le intenziv-
Strateški cilji vključevanja obalnih muzejev neje vključijo v turistično ponudbo, temveč da
Istre v kulturni turizem postanejo ena od nosilnih privlačnosti destinaci-
Iz krovne trajnostne naravnanosti razvoja mu- je. Nekateri operativni predlogi za vključevanje
zejskega turizma ter identitete obalnega dela Is- muzejev v kulturni turizem, ki so se izoblikova-
tre kot turistične destinacije, smo s predstavniki li na delavnicah z muzejskimi in turističnimi de-
muzejev opredelili poslanstvo, vizijo in stra- ležniki, so:
teške cilje vključevanja v kulturni turizem des-
tinacije. Skupno poslanstvo se glasi: Obalni mu- – vključiti se v mrežo distribucije turističnih
zeji Istre sledijo principu trajnostnega razvoja, ki informacij in promocijo na destinaciji,
omogoča ohranjanje vrednosti muzejskih zbirk za
naslednje rodove ter povečevanje njihove privlač- – promovirati muzej kot eno ključnih zanimi-
nosti za sodobne obiskovalce, še posebej za kultur- vosti destinacije,
ne turiste. Iz krovnega poslanstva smo opredeli-
li tudi skupno vizijo obalnih muzejev Istre, ki se – skupaj s turističnimi in poslovnimi subjekti
glasi: Obalni muzeji Istre bodo do leta 2025 stabil- sodelovati pri skupnih marketinških aktiv-
ne in ugledne kulturne institucije, prepoznane po nostih na izbranih turističnih trgih,
zanimivih in pristnih doživetjih istrske dediščine
za sodobne obiskovalce. Iz vizije smo z deležniki – povezati se z drugimi kulturnimi instituci-
v končni fazi izpeljali tudi temeljne strateške ci- jami (zlasti muzeji) na destinaciji in širše v
lje in nekatere operativne smernice za njihovo re- Istri (čezmejno),
– sodelovati pri dogodkih Istre oz. Slovenije
ali/in Hrvaške, ki se organizirajo z name-
nom privabljanja turistov v Istro,