Page 19 - Studia Universitatis Hereditati, vol. 3(1) (2015). Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press.
P. 19
ia universitatis– slediti trendom (t. i. bencmarking) na po- dogodkov ter za komuniciranje z novimi se-
dročju muzejskega turizma in sproti vpelje- gmenti obiskovalcev,
1 | a. br ezovec – tr žni potenciali muzejskega tur izma obalnega dela istr e (projekt histur) 19 vati nove prakse. – na območju Istre promovirati vsako teko-
čo tematsko razstavo, nov program ali do-
Med strateškimi izzivi in priložnostmi godek v muzeju.
na področju (b) zagotavljanja vidnosti in pre-
poznavnosti so se izpostavile zlasti sodobne teh- Med strateškimi izzivi in priložnostmi na
nologije. Te omogočajo raznolike oblike komu- področju (c) vključevanja mladih v kreiranje mu-
nikacij z notranjimi in zunanjimi javnostmi, ki zejske ponudbe za turiste se izpostavljajo izku-
jih je treba integrirati v učinkovit komunikacij- šnje uspešnih muzejev, ki kažejo, da se s poveča-
ski splet. Komuniciranje o muzejskih zbirkah, nimi aktivnostmi pri delu z mladimi, aktivirajo
dogodkih in drugih ponudbah za obiskovalce sveže energije in generirajo sveže ideje za trajno-
– turiste naj vključuje vizualno komuniciranje stni razvoj muzejev. Na obalnem delu Istre de-
(od logotipa in vizualne identitete muzeja na ti- lujejo uveljavljene in v mednarodno okolje vpete
skanih in elektronskih medijih do interpretativ- turistične fakultete, ki lahko s skozi svoj sistem
nih in usmeritvenih tabel oz. napisov), osebno praktičnih usposabljanj, raziskovalnega dela in
komuniciranje (vodenje, storytelling, pogovori, mednarodnih poletnih šol zagotovijo muzejem
razprave, delavnice) in sodobne oblike dvomer- stalno vez med generacijami, ki si prenašajo in
nega komuniciranja z javnostmi (npr. interne- vendar tudi soustvarjajo dediščino Istre. Iti v ko-
tni portali, družbena omrežja, tehnike odno- rak z mladimi pomeni biti v koraku s trendi, z
sov z javnostmi in mediji, vsebinski marketing). aktualnimi družbenimi vprašanji in zato tudi
Prednost je, da muzejske zbirke in dogodki vse- korak naprej pri razvijanju uspešne muzejske po-
lej vsebujejo zgodbe, ki so zanimive in vznemir- nudbe za obiskovalce. Sveži razviti, manj kon-
ljive, predvsem pa tudi relevantne za vsakdanje vencionalni muzejski produkti za obiskovalce
življenje obiskovalcev. Nekateri operativni pre- zadovoljujejo najobetavnejši segment obiskoval-
dlogi, ki so se izpostavili na delavnicah z muzej- cev obalnih muzejev Istre, ki so, kot izhaja iz raz-
skimi in turističnimi deležniki glede zagotavlja- iskave, aktivni, izobraženi in zahtevni odjemalci
nja vidnosti in prepoznavnosti obalnih muzejev kulturnih dobrin. Nekateri operativni predlogi,
Istre, so: ki so se izpostavili na delavnicah z muzejskimi in
turističnimi deležniki, so
– dodati nekaj vizualnih (barvno in oblikov-
no primernih) poudarkov v interierju in – promovirati izobraževanje o dediščini Istre
eksterierju muzeja, ter ustvarjati navdušenje za obisk in doži-
vetje muzeja med mladimi (npr. muzejska
– v izkušnjo obiskovalca vključiti nekaj ele- pedagogika ter skladno z usmeritvijo posa-
mentov vizualnega presenečenja, ki bo obi- meznega muzeja vsaj do določene mere tudi
skovalcu zabavno in prijetno, t. i. edutainment),
– preveriti, ali obstoječi vizualni znak muzeja – mlade vključiti v načrtovanje in razvoj pro-
(logotip, slogan,...) dovolj učinkovito komu- gramov ter v evalvacije in vrednotenja pri-
nicira s segmentom aktivnih in vedoželjnih ložnosti za muzej (npr. ustanoviti posebno
kulturnih turistov, posvetovalno telo mladih, zaposlene spod-
bujati h kreativnemu in nekonvencional-
– periodično razvijati dogodke in sporočila, nemu razmišljanju in razvijanju idej pri
ki izkazujejo koristno povezanost muzeja z oblikovanju produktov za obiskovalce, raz-
okoljem (vsebinski marketing za medije), vijanju programov in načrtovanju marke-
tinških aktivnosti),
– uporabljati nove medije (portale, aplikacije
za tablice in mobilne telefone) za povečanje
vidnosti muzeja, novih zbirk, programov,
dročju muzejskega turizma in sproti vpelje- gmenti obiskovalcev,
1 | a. br ezovec – tr žni potenciali muzejskega tur izma obalnega dela istr e (projekt histur) 19 vati nove prakse. – na območju Istre promovirati vsako teko-
čo tematsko razstavo, nov program ali do-
Med strateškimi izzivi in priložnostmi godek v muzeju.
na področju (b) zagotavljanja vidnosti in pre-
poznavnosti so se izpostavile zlasti sodobne teh- Med strateškimi izzivi in priložnostmi na
nologije. Te omogočajo raznolike oblike komu- področju (c) vključevanja mladih v kreiranje mu-
nikacij z notranjimi in zunanjimi javnostmi, ki zejske ponudbe za turiste se izpostavljajo izku-
jih je treba integrirati v učinkovit komunikacij- šnje uspešnih muzejev, ki kažejo, da se s poveča-
ski splet. Komuniciranje o muzejskih zbirkah, nimi aktivnostmi pri delu z mladimi, aktivirajo
dogodkih in drugih ponudbah za obiskovalce sveže energije in generirajo sveže ideje za trajno-
– turiste naj vključuje vizualno komuniciranje stni razvoj muzejev. Na obalnem delu Istre de-
(od logotipa in vizualne identitete muzeja na ti- lujejo uveljavljene in v mednarodno okolje vpete
skanih in elektronskih medijih do interpretativ- turistične fakultete, ki lahko s skozi svoj sistem
nih in usmeritvenih tabel oz. napisov), osebno praktičnih usposabljanj, raziskovalnega dela in
komuniciranje (vodenje, storytelling, pogovori, mednarodnih poletnih šol zagotovijo muzejem
razprave, delavnice) in sodobne oblike dvomer- stalno vez med generacijami, ki si prenašajo in
nega komuniciranja z javnostmi (npr. interne- vendar tudi soustvarjajo dediščino Istre. Iti v ko-
tni portali, družbena omrežja, tehnike odno- rak z mladimi pomeni biti v koraku s trendi, z
sov z javnostmi in mediji, vsebinski marketing). aktualnimi družbenimi vprašanji in zato tudi
Prednost je, da muzejske zbirke in dogodki vse- korak naprej pri razvijanju uspešne muzejske po-
lej vsebujejo zgodbe, ki so zanimive in vznemir- nudbe za obiskovalce. Sveži razviti, manj kon-
ljive, predvsem pa tudi relevantne za vsakdanje vencionalni muzejski produkti za obiskovalce
življenje obiskovalcev. Nekateri operativni pre- zadovoljujejo najobetavnejši segment obiskoval-
dlogi, ki so se izpostavili na delavnicah z muzej- cev obalnih muzejev Istre, ki so, kot izhaja iz raz-
skimi in turističnimi deležniki glede zagotavlja- iskave, aktivni, izobraženi in zahtevni odjemalci
nja vidnosti in prepoznavnosti obalnih muzejev kulturnih dobrin. Nekateri operativni predlogi,
Istre, so: ki so se izpostavili na delavnicah z muzejskimi in
turističnimi deležniki, so
– dodati nekaj vizualnih (barvno in oblikov-
no primernih) poudarkov v interierju in – promovirati izobraževanje o dediščini Istre
eksterierju muzeja, ter ustvarjati navdušenje za obisk in doži-
vetje muzeja med mladimi (npr. muzejska
– v izkušnjo obiskovalca vključiti nekaj ele- pedagogika ter skladno z usmeritvijo posa-
mentov vizualnega presenečenja, ki bo obi- meznega muzeja vsaj do določene mere tudi
skovalcu zabavno in prijetno, t. i. edutainment),
– preveriti, ali obstoječi vizualni znak muzeja – mlade vključiti v načrtovanje in razvoj pro-
(logotip, slogan,...) dovolj učinkovito komu- gramov ter v evalvacije in vrednotenja pri-
nicira s segmentom aktivnih in vedoželjnih ložnosti za muzej (npr. ustanoviti posebno
kulturnih turistov, posvetovalno telo mladih, zaposlene spod-
bujati h kreativnemu in nekonvencional-
– periodično razvijati dogodke in sporočila, nemu razmišljanju in razvijanju idej pri
ki izkazujejo koristno povezanost muzeja z oblikovanju produktov za obiskovalce, raz-
okoljem (vsebinski marketing za medije), vijanju programov in načrtovanju marke-
tinških aktivnosti),
– uporabljati nove medije (portale, aplikacije
za tablice in mobilne telefone) za povečanje
vidnosti muzeja, novih zbirk, programov,