Page 67 - Studia Universitatis Hereditati, vol 6(2) (2018)
P. 67
ia Slika 2: Tovarna Ampelea z ladjevjem v medvojnem obdobju (Vir: Arhiv društva Histrion)universitatis
pot tovar n kot pr ipoved o dediščini r ibišt va in pr edelovalne industr ije 67
Slika 3: Tovarna Ex-Ampelea iz leta 1948 (Vir: Arhiv društva Histrion)

tovanje tovarne ustavilo, delavci in ribiči pa so zaradi višje odkupne cene prodajati v Trst (Kra-
bili odpuščeni, saj so lastniki tovarne ostali v mar 1992, 175–176 ).
Italiji. Nadzor je prevzel Narodno osvobodil-
ni odbor Izole, ki pa mu ni uspelo zaustaviti hi- Leto 1947 je prineslo »državno evakuaci-
trega propadanja tovarne. Na eni strani so bila jo« strojev, prevoznih sredstev, surovin in ostal-
skladišča polna neprodanih (črnih) konzerv, na ih premičnin, kot Kramar imenuje prevoz strojev
drugi strani pa so izolski ribiči svoj ulov začeli iz tovarn na druge lokacije. Vrednost odpeljanih
premičnin, surovin in ostalih predmetov je bila
586.768.476 lir, danes slabih 19 milijonov evrov.
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72