Page 32 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 28, ISSN 2590-9754
P. 32
razprave, študije
in štiri ženske. K protestantom je prestopilo osem oseb, izstopil ni nih-
če. (Sechsundvierzigster 1910, 10)
Na področju današnje Slovenije so bili člani evangeličanske občine:
v Kanalu dva, Ambrosch Franz, železniški uslužbenec, in njegova žena;
v Čezsoči eden, rejenec; v Fužinah pri Beli Peči šest, industrijalec Guyer
Samuel z ženo, vdova predikanta Guyer Emma ter Moser Ernst, inženir,
z ženo in hčerko; v Ajdovščini devet v treh družinah; v Vrtojbi trije, po-
sestnik Baumgartner Josef z ženo in otrokom; v Pallyju (?) na Kranjskem
eden, Mühl Karl, mehanik; v Solkanu deset, Curths Ana, privatnica;
major Dreyhaupt z ženo in s tremi otroci ter Kaul Albert, uslužbenec
na železnici, z ženo in dvema otrokoma; v Šempetru dva, Knoch Karl,
posestnik, in Szapáts Josef, služabnik; v Tolminu dva, Jordan Betty, di-
mnikar, in Lichtenberg Marie; v Vipavi dva, Wasmeyer Matthias, hote-
lir, in njegova žena; v Zapužah 10, generalni direktor v tovarni Amman
F. J. z ženo, Ganz Rudolf, inženir, vodja v tovarni, z ženo in s štirimi ot-
roci, Rosemberger Elise, privatnica, in Schmid Friedrich, višji mojster v
tovarni. (Sechsundvierzigster 1910, 15–30)
Leta 1902 kot tudi druga leta tožijo, da moški zanemarjajo obisk bogo-
služja, kot cvetoča je bila označena skupnost Russiz (Neununddreissigster
1903, 4). V zavodu Russiz med 68 gojenkami slovensko zveni eno ime in
imeni dveh uslužbenk (Neununddreissigster 1903, 24).
Interkonfesionalni odnosi
Glede medverskih odnosov bi bilo mogoče zanesljivo poročati le ob
pregledu vseh letnih poročil, saj se je največkrat zatikalo pri konkret-
nih zadevah. Nesporazumov pa ni manjkalo le v odnosu do katoli-
ške cerkve, temveč tudi z drugimi. Tako jim je na primer novi župan v
Tržiču leta 1909 odpovedal dvorano v občinski hiši za bogoslužje, kar so
označili kot »neprijaznost, ki je v tam prevladujočem liberalnem duhu
niso pričakovali«. Tukaj so bile težave tudi glede pokopa protestantov.
(Sechsundvierzigster 1910, 4) V Gorici so bili nezadovoljni s šolo nem-
30
in štiri ženske. K protestantom je prestopilo osem oseb, izstopil ni nih-
če. (Sechsundvierzigster 1910, 10)
Na področju današnje Slovenije so bili člani evangeličanske občine:
v Kanalu dva, Ambrosch Franz, železniški uslužbenec, in njegova žena;
v Čezsoči eden, rejenec; v Fužinah pri Beli Peči šest, industrijalec Guyer
Samuel z ženo, vdova predikanta Guyer Emma ter Moser Ernst, inženir,
z ženo in hčerko; v Ajdovščini devet v treh družinah; v Vrtojbi trije, po-
sestnik Baumgartner Josef z ženo in otrokom; v Pallyju (?) na Kranjskem
eden, Mühl Karl, mehanik; v Solkanu deset, Curths Ana, privatnica;
major Dreyhaupt z ženo in s tremi otroci ter Kaul Albert, uslužbenec
na železnici, z ženo in dvema otrokoma; v Šempetru dva, Knoch Karl,
posestnik, in Szapáts Josef, služabnik; v Tolminu dva, Jordan Betty, di-
mnikar, in Lichtenberg Marie; v Vipavi dva, Wasmeyer Matthias, hote-
lir, in njegova žena; v Zapužah 10, generalni direktor v tovarni Amman
F. J. z ženo, Ganz Rudolf, inženir, vodja v tovarni, z ženo in s štirimi ot-
roci, Rosemberger Elise, privatnica, in Schmid Friedrich, višji mojster v
tovarni. (Sechsundvierzigster 1910, 15–30)
Leta 1902 kot tudi druga leta tožijo, da moški zanemarjajo obisk bogo-
služja, kot cvetoča je bila označena skupnost Russiz (Neununddreissigster
1903, 4). V zavodu Russiz med 68 gojenkami slovensko zveni eno ime in
imeni dveh uslužbenk (Neununddreissigster 1903, 24).
Interkonfesionalni odnosi
Glede medverskih odnosov bi bilo mogoče zanesljivo poročati le ob
pregledu vseh letnih poročil, saj se je največkrat zatikalo pri konkret-
nih zadevah. Nesporazumov pa ni manjkalo le v odnosu do katoli-
ške cerkve, temveč tudi z drugimi. Tako jim je na primer novi župan v
Tržiču leta 1909 odpovedal dvorano v občinski hiši za bogoslužje, kar so
označili kot »neprijaznost, ki je v tam prevladujočem liberalnem duhu
niso pričakovali«. Tukaj so bile težave tudi glede pokopa protestantov.
(Sechsundvierzigster 1910, 4) V Gorici so bili nezadovoljni s šolo nem-
30