Page 141 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVII (2021), številka 34, ISSN 2590-9754
P. 141
milena mileva blažić

1. Njegova duša se je navezala na 1. »Mala morska deklica, mala morska
Dino, Jakobovo hčer; vzljubil je deklica, rad te imam! Vzemi me za
dekle in ljubeznivo z njo govoril. (1 ženina, rad te imam!« (Wilde 2000,
Mz 34,3) 114)
2. Potem je Heberjeva žena Jaéla 2. »Tisto, čemur ljudje pravijo senca
pograbila šotorski klin, vzela kla- telesa, ni senca telesa, temveč je telo
divo v svojo roko, se mu tiho prib- duše. Pojdi na obalo, obrni hrbet
ližala in zabila klin v njegova sen- proti mesecu in odreži od nog svojo
ca tako, da se je zarinil v zemljo. V senco, ki je telo tvoje duše, in uka-
trdnem spanju se je stresel in umrl. ži svoji duši, naj te zapusti, in ona te
(Sod 4,21) bo zapustila.« (Str. 124)
3. In Bog jih je blagoslovil in rekel: 3. In ko je [duhovnik] prišel na oba-
»Plodite se in množite, napolnite lo, je blagoslovil morje in vsa divja
vse morsko vodovje! In ptice naj se bitja, ki živijo v njem. Blagoslovil je
množijo na zemlji!« (1 Mz 1,22) tudi favne in drobna bitja, ki plešejo
v gozdu, in svetlooka bitja, ki kuka-
jo izza listja. Blagoslovil je vsa bit-
ja tega božjega sveta, in ljudje so bili
polni veselja in začudenja. (str. 154)

Zvezdan (The Star-Child)

1. »Kje je ta, ki se je rodil kot judovski 1. Z neba je padla zelo svetla in pre­
kralj? Videli smo namreč, da je krasna zvezda. (Wilde 2000, 114)
vzšla njegova zvezda, in smo se mu 2. In stari duhovnik ga je večkrat pok-
prišli poklonit.« (Mt 2,2) lical k sebi in ga skušal učiti ljubez-
2. Ne maščuj se in ne bodi zamer- ni do bližnjega […]. Kdo pa si, da
ljiv do sinov svojega ljudstva, tem- prinašaš bolečino v stvarnikov svet?
več ljubi svojega bližnjega kakor (str. 159, 160)
samega sebe; jaz sem Gospod. 3. Pred mestnimi vrati je bil gobavec.
(3 Mz 19,15) (str. 171)
2. In glej, pristopil je gobavec, se pok-
lonil pred njim do tal in rekel:
»Gospod, če hočeš, me moreš očis-
titi.« (Mt 8,2)

Iz preglednice je razvidno, da je Wilde poznal antično literaturo,
Biblijo in druga verstva, da je bil izjemno izobražen in tudi izjemno na-
darjen. Za njegove pravljice bi lahko rekli, da so homo narrans (Uther

349
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146