Page 140 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVII (2021), številka 34, ISSN 2590-9754
P. 140
študijski večeri

1. Potem je zapovedal svojim služab- 1. Tako neizmerno jo je imel rad, da
nikom zdravnikom, naj njegove- mu je še grob ni smel zakrivati. Bal-
ga očeta balzamirajo. In zdravni- zamiral jo je bil neki arabski zdrav-
ki so balzamirali Izraela. (1 Mz 50,2) nik […]. (Wilde 2000, 91)
2. Ta je stopil k Pilatu in prosil za Je- 2. Kraljičino truplo je še zmeraj leža-
zusovo telo. In snel ga je s križa, ga lo na mrtvaškem odru, pregrnje-
zavil v kos platna in položil v grob, nem s preprogami, v dvorni kape-
izdolben v skalo, kamor ni bil še li iz črnega marmorja, kakor so ga
nihče položen. Bil je dan priprav- tja prinesli menihi tistega vetrovne-
ljanja in bližala se je sobota. (Lk ga marčnega dne pred skoraj dva-
23,52–54) najstimi leti. (str. 91)

Ribič in njegova duša (The Fisherman and His Soul)
Pravljica oziroma antipravljica Ribič in njegova duša velja za naj-
kompleksnejšo Wildovo pravljico. Posvetil jo je Alici, monaški prince-
si. Pravljica tematizira ljubezen ribiča do drugačnega bitja – morske de-
klice. Če želi biti z njo, se mora znebiti duše. V nadaljevanju oziroma v
tretjem poskusu odreže »senco, ki je telo duše«, zato v obsežni pravljici
literarni lik ribiča počne grozodejstva, ker nima »duše«. Konec je tragi-
čen, saj obe bitji iz tostranstva (ribič) in onostranstva (morska deklica)
kot tudi mitična duša na koncu umrejo. To je torej antipravljica, vendar
iz njunih teles, sprva pokopanih zunaj »svete cerkvene zemlje«, zraseta
cvetova »omamnega vonja«, ki duhovnika prepričata, da »posveti« nju-
no ljubezen in ju pokoplje znotraj »svete zemlje«. Besedilo je izjemno
kompleksno, tematizira motiv gospodarja in hlapca oziroma ribiča in
sence, s številnimi simboli in z večpomenskostjo.

348
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145