Page 136 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVII (2021), številka 34, ISSN 2590-9754
P. 136
študijski večeri

Sebični velikan (The Selfish Giant)
Pravljica Sebični velikan je najkrajša Wildova pravljica; tematizira
literarni lik sebičnega velikana, ki na začetku vidi, da se otroci igrajo
na njegovem vrtu, potem jim to prepove, zato v njegovem vrtu nastopi
zima, in na koncu dovoli otrokom, posebno enemu dečku, ki je kristja-
nizirani lik izbranca, da se igra in ga celo poljubi (na usta). V tej pravlji-
ci so eksplicitni verski motivi, posebej motiv Kristusa.

1. Gospod Bog je zasadil vrt proti 1. Leta so tekla in velikan se je zelo
vzhodu v Edenu in je tja postavil postaral in zelo oslabel. Ni se mo-
človeka, katerega je bil izoblikoval. gel več igrati, zato je sedel v veli-
(1 Mz 2,8) kanskem naslanjaču, gledal, kako
2. Gospod Bog je dal, da je iz zemlje so se otroci igrali, in občudoval svoj
pognalo vsakovrstno drevje, vrt. (Wilde 2000, 34)
prijetno za pogled in dobro za jed, 2. V najbolj oddaljenem kotu vrta je
tudi drevo življenja v sredi vrta stalo drevo, ki je bilo pregrnjeno s
in drevo spoznanja dobrega in čudovitim belim cvetjem. (str. 37)
hudega. (1 Mz 2,9) 3. »Kdo je bil tako predrzen, da te je
3. »Če ne vidim na njegovih rokah ranil?« je vprašal, zakaj na dlaneh
rane od žebljev in ne vtaknem prsta malega fantka sta bili rani od dveh
v rane od žebljev in ne položim žebljev in rani od dveh žebljev sta
roke v njegovo stran, nikakor ne bili na njegovih drobnih nogah.
bom veroval.« (Jn 20,25) (str. 37)

Vdani prijatelj (The Devoted Friend)
Vdani prijatelj je pravljica z okvirno zgodbo in osrednjo pripoved-
jo o nesebičnem revnem Hansu in sebičnem bogatem mlinarju. Prvi,
ki je prispodoba za nesebičen nižji socialni razred, utone, drugi, ki je
prispodoba za sebični višji razred, pa cinično ugotovi, da ne bo več »ra-
dodaren«, ker je revni Hans, ki bi mu »skoraj bil dal svojo samokol-
nico«, utonil, samokolnica pa je že polomljena in mu je »res v napo-
to«; Wilde torej tematizira dihotomije (bogat – reven, pristen prijatelj
– nepristen prijatelj, sebičnost – nesebičnost ipd.), zato je tudi ta pra-
vljica – antipravljica.

344
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141