Page 45 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 45
Učitelji in ravnatelji slovenskih glasbenih šol
o glasbenem izobraževanju učencev s posebnimi
potrebami
MUSIC EDUCATION FOR STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
FROM THE PERSPECTIVE OF TEACHERS AND PRINCIPALS IN SLOVENIAN
MUSIC SCHOOLS
Irena Lesar
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
irena.lesar@pef.uni-lj.si
Andreja Marčun Kompan
Glasbena šola Domžale
andreja.marcun-kompan@guest.arnes.si
Sabina Autor
Pedagoški inštitut
sabina.autor@pei.si
Izvleček: Glasbeno izobraževanje učencev s posebnimi potrebami (v nadaljevanju UPP)
v glasbenih šolah z javnoveljavnim programom je v Sloveniji raziskovalno precej spre-
gledano. Zato pričujoča raziskava do neke mere zapolni to vrzel, saj omogoča vpogled
v to, kaj o tem menijo učitelji/-ce in ravnatelji/-ce javnih glasbenih šol. V tem prispevku
bodo predstavljeni izsledki kombinirane raziskave (anketna vprašalnika za učitelj(ic)e (n
= 185) in ravnatelj(ic)e (n = 32) ter dve študiji primera glasbenih šol) o sprejemnih preiz-
kusih, izkušnjah pedagoškega dela učiteljev z UPP in seznanjenosti z glasbenim izobra-
ževanjem UPP. Ugotovitve kažejo, da le desetina vprašanih ocenjuje, da sprejemni pre-
izkusi dopuščajo dovolj možnosti prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti UPP.
Večina učiteljev z izkušnjo poučevanja UPP je imela težave pri poučevanju UPP. Pose-
bej relevantna pa je ugotovitev, da se kar dve petini učiteljev ne čuti kompetentne za po-
učevanje katere koli skupine UPP.
Ključne besede: glasbeno izobraževanje, učenci s posebnimi potrebami, učitelji glasbenih
šol, ravnatelji glasbenih šol, sprejemni preizkusi, izkušnje poučevanja, izobraževanja in
usposabljanja učiteljev
Abstract: The musical education of students with special educational needs (SEN stu-
dents) in music schools has been largely neglected in Slovenian research. The present
study fills this gap to a certain extent by providing an insight into the opinions of teach-
ers and principals of music schools with a public programme. This paper presents the re-
sults of a combined survey (questionnaires for teachers (n=185) and principals (n=32) and
two case studies of music schools) on entrance exams, the respondents’ experiences with
Izvirni znanstveni članek ◆ Original Scientific Article © Authors
https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(40)45-62