Page 45 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 45

Učitelji in ravnatelji slovenskih glasbenih šol
                o glasbenem izobraževanju učencev s posebnimi
                                      potrebami
            MUSIC EDUCATION FOR STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
             FROM THE PERSPECTIVE OF TEACHERS AND PRINCIPALS IN SLOVENIAN
                                     MUSIC SCHOOLS


                                       Irena Lesar
                             Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
                                    irena.lesar@pef.uni-lj.si


                                 Andreja Marčun Kompan
                                   Glasbena šola Domžale
                             andreja.marcun-kompan@guest.arnes.si


                                      Sabina Autor
                                     Pedagoški inštitut
                                     sabina.autor@pei.si



           Izvleček: Glasbeno izobraževanje učencev s posebnimi potrebami (v nadaljevanju UPP)
           v glasbenih šolah z javnoveljavnim programom je v Sloveniji raziskovalno precej spre-
           gledano. Zato pričujoča raziskava do neke mere zapolni to vrzel, saj omogoča vpogled
           v to, kaj o tem menijo učitelji/-ce in ravnatelji/-ce javnih glasbenih šol. V tem prispevku
           bodo predstavljeni izsledki kombinirane raziskave (anketna vprašalnika za učitelj(ic)e (n
           = 185) in ravnatelj(ic)e (n = 32) ter dve študiji primera glasbenih šol) o sprejemnih preiz-
           kusih, izkušnjah pedagoškega dela učiteljev z UPP in seznanjenosti z glasbenim izobra-
           ževanjem UPP. Ugotovitve kažejo, da le desetina vprašanih ocenjuje, da sprejemni pre-
           izkusi dopuščajo dovolj možnosti prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti UPP.
           Večina učiteljev z izkušnjo poučevanja UPP je imela težave pri poučevanju UPP. Pose-
           bej relevantna pa je ugotovitev, da se kar dve petini učiteljev ne čuti kompetentne za po-
           učevanje katere koli skupine UPP.
           Ključne besede: glasbeno izobraževanje, učenci s posebnimi potrebami, učitelji glasbenih
           šol, ravnatelji glasbenih šol, sprejemni preizkusi, izkušnje poučevanja, izobraževanja in
           usposabljanja učiteljev

           Abstract: The musical education of students with special educational needs (SEN stu-
           dents) in music schools has been largely neglected in Slovenian research. The present
           study fills this gap to a certain extent by providing an insight into the opinions of teach-
           ers and principals of music schools with a public programme. This paper presents the re-
           sults of a combined survey (questionnaires for teachers (n=185) and principals (n=32) and
           two case studies of music schools) on entrance exams, the respondents’ experiences with

           Izvirni znanstveni članek ◆ Original Scientific Article  © Authors
           https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(40)45-62
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50