Page 94 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 94
Preglednica 2
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
Izid t-preizkusa preučevanja razlik med eksperimentalno in kontrolno skupino
glede na srčni utrip (utripov/min) zjutraj pred vstajanjem iz postelje na prvi
dan testiranja
Numerus Aritmetična Standardni Preizkus homo- Preizkus razlike
sredina odklon genosti varianc aritmetičnih sredin
Kandidati n X s F P t P
Eksperimental- 6 60,50 7,259 0,192 0,671 -1,528 0,161
na skupina
Kontrolna 5 67,40 7,701
skupina
Predpostavka o homogenosti varianc je upravičena (F = 0,192, P = 0,671).
Razlika med eksperimentalno in kontrolno skupino glede na srčni utrip zjut-
raj pred vstajanjem iz postelje na prvi dan izvedbe protokola ni statistično zna-
čilna (t = -0,528, P = 0,161), kar pomeni, da med kandidati eksperimentalne in
kandidati kontrolne skupine glede na srčni utrip zjutraj pred vstajanjem iz pos-
telje ni bilo razlik. Skupini sta uravnoteženi.
Preglednica 3
Izid t-preizkusa preučevanja razlik med eksperimentalno in kontrolno skupino
glede na srčni utrip (utripov/min) takoj po koncu teka na prvi dan testiranja
Aritmetič- Standardni Preizkus homo- Preizkus razlike
Numerus
na sredina odklon genosti varianc aritmetičnih sredin
Kandidati n X s F P t P
Eksperimental- 6 138,67 33,13 0,172 0,688 1,569 0,151
na skupina
Kontrolna 5 105,60 36,81
skupina
Predpostavka o homogenosti varianc je upravičena (F = 0,172, P = 0,688).
Razlika med eksperimentalno in kontrolno skupino glede na srčni utrip takoj
po koncu teka na prvi dan eksperimenta ni statistično značilna (t = 1,569, P =
0,151), kar pomeni, da med kandidati eksperimentalne in kandidati kontrolne
skupine glede na srčni utrip takoj po koncu teka ni bilo razlik. Vpliv oz. učinek
poslušanja glasbe v tempu 115 utripov/min ni bil opažen.
Medtem ko Leeds (2010) ugotavlja, da se lahko srčni utrip spremeni in
prilagodi glede na glasbeni utrip, pri čemer omenja ritmično manifestacijo re-
sonance – koncept ritmičnega odzivanja, povezanega s konceptom zabave –,
Hodges (2018) poudarja, da je sprememba srčnega utripa povezana z različnimi
vidiki, ne nujno samo s tempom glasbe. Slednji sicer lahko vpliva na povečanje
94