Page 91 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 91

kogar, ki glasbo posluša zmeraj. Za konec smo kandidatom v eksperimentalni
           skupini predvajali štiri glasbene spremljave in jih povprašali, katero spremlja-
           vo bi si najraje izbrali ob teku. Dva kandidata (33,3 %) sta si izbrala spremljavo
             8
                                                 9
           C , preostali štirje (66,7 %) pa spremljavo D . Spremljavo, ki so si jo kandidati
           izbrali, so poslušali med celotnim eksperimentom. Glasbena spremljava je bila
           pripravljena tako, da so vse pesmi potekale v enakem glasbenem tempu, in si-
           cer 115 utripov/min.
               V kontrolni skupini je sodelovalo pet kandidatov. Dva (40 %) sta bila glas-
           beno izobražena in trije (60 %) glasbeno neizobraženi.
               Športno-rekreativna dejavnost je pri kandidatih zelo različna. Kar trije
           (60 %) so športno aktivni petkrat na teden, eden (20 %) je aktiven trikrat na te-
           den, medtem ko drugi (20 %) športno ni aktiven. Lahko rečemo, da je skupina
           s tega vidika neuravnotežena. Trije kandidati (60 %) so na dan športno aktiv-
           ni do 30 min, preostala dva (40 %) pa več kot 60 min. Glede na stopnjo in-
           tenzivnosti športno-rekreativne dejavnosti po standardih WHO dva kandida-
           ta (40 %) svojo vadbo izvajata na nizki do srednji stopnji intenzivnosti in dva
           (40 %) na srednji do visoki stopnji intenzivnosti. En kandidat (20 %) je neak-  Eva Hrastar, Jerneja Žnidaršič ◆ ERGOGENI UČINKI GLASBENEGA TEMPA IN ZMOGLJIVOSTI PRI REKREATIVNEM TEKU
           tiven. Trije (60 %) med vadbo nikoli ne poslušajo glasbene spremljave, preosta-
           la dva (40 %) pa jo poslušata zmeraj. Poudarimo, da v kontrolni skupini torej
           ni bilo nikogar, ki bi glasbeno spremljavo poslušal redko ali pogosto. Ker smo
           intervju izvedli pred določitvijo skupin, smo tudi kandidate v kontrolni sku-
           pini povprašali po preferenci glede glasbene spremljave in jim prav tako pred-
           vajali vse štiri možnosti za primer, da bi bili razvrščeni v eksperimentalno sku-
                                              10
           pino. Dva (40 %) sta izbrala spremljavo A  in prav tako dva (40 %) spremljavo
            11
           B . Preostali kandidat (20 %) je izbral spremljavo D .
                                                       12
           Opis eksperimenta

           Eksperiment je bil razdeljen na tri dele, začetni test ravni aerobne vzdržlji-
           vosti, protokol in končni test ravni aerobne vzdržljivosti, pri čemer se je dru-
           gi del (protokol) dvakrat ponovil. Začeli smo z začetnimi meritvami, ki so bile
           sestavljene iz beleženja starosti in spola posameznih kandidatov, nato je sledi-
           8   Glasbena spremljava C: izvajalec glasbe je glasbena skupina Måneskin s popevkami »Are
               You Ready«, »Fear for Nobody«, »For Your Love«, »I Wanna Be Your Slave«, »New
               Song«.
           9   Glasbe spr4emljava D: izvajalec glasbe je glasbena skupina Jamiroquai s popevkami »Little
               L«, »Main Vein«, »You Give Me Something«, »So Good to Feel Real«.
           10   Glasbena spremljava A: izvajalec glasbe je glasbena skupina Cakes Da Killa s popevkami
               »Don Dada«, »In Da House«, »Muvaland«, »ICU«.
           11   Glasbena spremljava B: izvajalec glasbe je glasbena skupina Kaoma s popevkami »Dançan-
               do Lambada«, »Lambada«, »Lambamor«.
           12   Glasbena spremljava D: izvajalec glasbe je glasbena skupina Jamiroquai s popevkami »Little
               L«, »Main Vein«, »You Give Me Something«, »So Good to Feel Real«.

                                                                            91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96