Page 51 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 51

Slika 6
           Glasbena forma operete glede na pojav melodično­harmonskih gradnikov

            Naslov dela         Malodično-harmonski gradniki
            “Uvertura”          …..….…….…..…….…..……….………..….……………… …...…
            “Ženska drži 3 vogale   ……..………………………………………………………………...
            pri hiši”

            “Red in denar”      …………..………….…...……..……….…..………………. …..…..
            “Predigra violina”   ………………......……….…...…....…....…………….……  ….…...
            “Violina (arija)”    ………………………..……..…………………….………… ……K
            “Otroci in Ninika   ………..….……….…..…...……….…..…..…..…………..… …. .K
            (Nam je pa vadenje…)”
            “Solo violina”      ……………………...………..……….………………………. …..K             Miha Nahtigal ◆ KOMPOZICIJSKI PROCES USTVARJANJA MLADINSKE OPERETE V 21. STOLETJU
            “Arija za Stradivarija”   ……….….……..……….….…..…...………….….…...………  …K
            “Čarobna glasba     ……………………………..….….…...….……….…………… …K
            (V skrivni pisavi)”
            “Z glasbenikom je najlepše  …………………………………….……………….………………K
            biti par”

            “Predigra Mozart”   ………………………………………………...……………………..
            “Moji stari všeč je Mozart”  ……………………………………….………….…………………K
            “Poigra Mozart”     …………………………………………………...…………………..
            “Na vse strani sveta”   ……..…..….…………....….…….……...…..……….…… ….….….
            “Znašla sem se na brezpotju  ………………………….……………………………………..……..
            in v temi”

            “Finale”            ………….,…………..…....…,,……….…,,..,.…………,,…  ...…..K

           Leva stran: prevladujoča tema v delu, desna stran: melodično-harmonski gradniki oz. glasbeni
           materiali, ki se pojavijo v delu. Z belo barvo so označeni materiali, ki so značilni za eno od skladb,
           a se ne pojavljajo v drugih.
           ……. – Fanfare,                  ……. – Horn kvinte,
           ……. – Slovesnost (sus 4 akord),   ……. – Wagnerjanski kromatični postop,

           ……. – Red in denar,             ……. – Ninika fantazira,
           ……. – Zabava (blues harmonija),   ……. – Ninika in violina,
           ……. – Špedicija,                ……. – Solo violina,
           ……. – Romantične baletke,       ……. – Ženska (kitica),
           ……. – Narodnozabavni Mozart,    ……. – Ženska in prah (refren),
           ……. – citat Mala nočna glasba,   K – ii-IV-I kadenca, ki se prvič konča na III
                                              oz. D, drugič pa na T.


                                                                            51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56