Page 46 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 46

Slika 5
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 41
               Glasbena forma operete glede na pojav karakternih gradnikov
                Naslov dela          Karakterni gradniki
                “Uvertura”           ……...….………..………………...……….……………….… .…
                “Ženska drži 3 vogale pri hiši”  …………..…….…………….……..……………….…….…… …
                “Red in denar”       ………….….………….…..……………….…………….…  ……
                “Predigra violina”   ……………………………….……………………………………
                “Violina (arija)”    ………………………………….…………………………………
                “Otroci in Ninika    …………….…..……………..…...………………..……… ……..
                (Nam je pa vadenje…)”
                “Solo violina”       ………………………….…………………………………………
                “Arija za Stradivarija”   .……………………….…..….………….…...………… …….…..
                “Čarobna glasba      ………………………….…………………………………………
                (V skrivni pisavi)”
                “Z glasbenikom je najlepše   ……………………………….……………………………………
                biti par”
                “Predigra Mozart”    ……………………………….……………………………………
                “Moji stari všeč je Mozart”   ………………………….…………………………………………
                “Poigra Mozart”      ……………………….……………………………………………
                “Na vse strani sveta”   …………..……………………………..……………………… …
                “Znašla sem se na brezpotju   ……………………………….……………………………………
                in v temi”

                “Finale”             …………………………………..……………………..……… …

               Karakterni gradniki:
               ……. – Fanfarska zvočnost,         ……. – »Narodnozabavna« zvočnost (polka),

               ……. – Vojaška koračnica s triolami,   ……. – »Romantična« zvočnost,
               ……. – Vojaška koračnica,          ……. – Modalna harmonija,
               ……. – Punktiran »pop« ritem (3+3+2),   ……. – »Blues/bigband« zvočnost

                      zem (Mozart), romantika (Wagner, Čajkovski), narodnozabavna glas-
                      ba oz. turbofolk, reference na pop/rock, reference na vojaško koračnico
                      in fanfare ...
                   Na drugi ravni smo se osredotočili na gradnjo dualizma med »racional-
               nim, plehkim, neizprosnim in materialističnim svetom«, ki v umetnosti ne
               vidi prave vrednosti, a hkrati hlasta po intenzivnosti občutij in užitkov, ter
               »fantazijo, sanjavostjo, sofisticiranostjo, lepoto in idealizmom«, ki jih najde-
               mo v umetnosti in jih le-ta prinaša v (racionalistični) svet. S tem je povezana


               46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51