Page 19 - Spodbujanje učinkovitega učenja: zbornik povzetkov strokovne konference
P. 19
rid Bizjak Ergaver Uporaba kamišibaja za spodbujanje sodelovalnega učenja
Osnovna šola Šturje Ajdovščina
ingrid.bizjak-ergaver@os-sturje.si Učitelj naj bi ustvarjal možnosti za samostojno pridobivanje znanja in omogočal
situacije, v katerih se učenci učijo v obliki sodelovalnega učenja, saj tako dose-
žejo boljši učinek pri učenju in so za delo bolj motivirani. Ponuditi jim je potrebno
dejavnosti z zanimivimi in zahtevnimi izzivi in ena od možnosti je uporaba kami-
šibaja: lahko je to razredni, skupinski ali individualni kamišibaj. Kamišibaj, japon-
ska oblika »papirnega gledališča«, omogoča, da na zanimiv način pripovedujejo
zgodbo, pesem, uganko ali izštevanko. Uporabi se ga lahko pri ugotavljanju pred-
znanja ali za utrjevanje znanja pri vseh predmetih pa tudi kot senčno gledališče.
Z raznoliko uporabo se veča motiviranost za delo in angažiranost otrok za izde-
lavo ter sproščeno predstavitev kamišibaja, saj je v središču pozornosti slika, ne
učenec.

Ključne besede: kamišibaj, motivacija, sodelovalno učenje, sproščeno nastopanje

Zbornik povzetkov strokovne Using Kamishibai for Encouragement of Collaborative Learning
konference Spodbujanje
učinkovitega učenja, The teacher should create possibilities for autonomous acquirement of knowl-
Koper, 26. avgust 2020 edge and enable learning situations in which pupils are learning, using forms of
collaborative learning, to achieve better performance during the learning pro-
Abstracts of the Professional cess and to improve their motivation. Pupils should be offered activities with in-
Conference Developing teresting and demanding challenges, and one of the possibilities is the use of
Effective Learning, kamishibai. It can be made as class, group or individual kamishibai. Kamishibai, a
Koper, 26 August 2020 type of japanese ‘paper-theatre,’ enables a very interesting way of telling a story,
a poem, a riddle or a counting-out rhyme. It can be used to identify prior knowl-
edge or establish learnt knowledge in every subject or even as a shadow theatre.
This method, with its diverse usage, increases motivation for work and pupils’ en-
gagement to create and confidently present their kamishibai, as in the focus is
the image, not the pupil.

Key words: kamishibai, motivation, collaborative learning, confident presentation

https://doi.org/10.26493/978-961-293-002-8.17 17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24