Page 21 - Spodbujanje učinkovitega učenja: zbornik povzetkov strokovne konference
P. 21
a Pelicon Omogočanje medvrstniškega učenja
Osnovna šola Lucija
jana.pelicon@gmail.com Medvrstniško učenje je v današnjem času pomemben del izobraževalnega pro-
cesa. Na igriv in zabaven način se učimo tehnik in veščin razmišljanja ter kako-
Zbornik povzetkov strokovne vostne komunikacije. Ob tem gradimo dobre odnose. Medvrstniško učenje vklju-
konference Spodbujanje čuje posameznike približno istih let ali tiste, ki jih v procesu medsebojnega delje-
učinkovitega učenja, nja izkušenj in znanja povezuje skupen specifičen interes. Medvrstniško učenje
Koper, 26. avgust 2020 je lahko namerno ali nenamerno. Ta izobraževalni pristop združuje neformalne
Abstracts of the Professional in priložnostne učne strategije. Učne strategije so določena kombinacija mental-
Conference Developing nih operacij, ki jih posamezniki uporabljajo glede na zahteve konkretne učne si-
Effective Learning, tuacije. Za uspešno učenje so potrebni ustrezni pogoji. Medvrstniško učenje se
Koper, 26 August 2020 pojavlja med vrstniki, zaradi česar so sporočila veliko bolje sprejeta in ponotra-
njena. Pomembni so tudi dobri medosebni odnosi med učenci, saj le-ti poveču-
jejo notranjo motivacijo in učne dosežke. Pomembne so dobre komunikacijske
veščine, saj učenci komunicirajo med seboj, sodelujejo za skupno delo, za dosega-
nje skupnega cilja. V današnjem času lahko besedno zvezo medvrstniško učenje
zamenja tudi beseda tutorstvo. To je starodavna praksa pomoči. Je medsebojno
pomaganje pri učenju in premagovanju ovir med različnimi generacijami ali vr-
stniki. Predstavila bom primer dobre prakse, ki sem ga izvedla na naši osnovni
šoli s pomočjo učencev šestega in tretjega razreda. Starejši učenci so pomagali
mlajšim pri usvajanju in utrjevanju poštevanke. Združili so matematične in špor-
tne veščine. Poskrbeli so za pester, zanimiv in dinamičen način učenja. Hkrati pa
so razvijali pozitiven osebnostni odnos, gradili samozavest, se počutili koristne in
dobili občutek, da znajo in zmorejo.

Ključne besede: pozitivna samozavest, pozitivni odnosi, matematika, šport

Enabling Peer Learning

Peer learning nowadays plays an important role in the educational process. We
learn thinking techniques and skills and quality communication in a playful and
fun way. In doing so, we build good relationships. Peer learning involves individ-
uals of about the same age or those who share a common specific interest in
the process of sharing experiences and knowledge with each other. Peer learning
can be an intentional or unintentional process. This educational approach com-
bines non-formal and informal learning strategies. Learning strategies are a spe-
cific combination of mental operations that individuals use according to the re-
quirements of a specific learning situation. Appropriate conditions are needed
for successful learning. Peer learning occurs among peers, which makes mes-
sages much better received and internalised. Good interpersonal relationships
between students are also important, as they increase intrinsic motivation and
learning achievements. Good communication skills are important, as students
communicate with each other and work together to achieve a common goal.
Nowadays, the phrase ‘peer learning’ can also be replaced by the word ‘tutoring.’
This is an ancient practice of helping. It is mutual assistance in learning and over-
coming barriers between different generations or peers. I will present an exam-
ple of good practice that I implemented at our elementary school with the help
of sixth and third graders. The older students helped the younger ones to mas-
ter and consolidate the multiplication table. In doing so, they combined math-
ematical and sports skills. They provided a varied, interesting and dynamic way
of learning. At the same time, they developed a positive personality relationship,
built self-confidence, felt useful, and gained a sense of what that they know and
can do.

Key words: positive self-confidence, positive relationships, mathematics, sports

https://doi.org/10.26493/978-961-293-002-8.19 19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26