Page 345 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 345
dicinska sestra in njena vloga v medijih

Karmen Petek
Alma Mater Europaea – ECM
karmen.petek@zd-velenje.si

Povzetek

S pomočjo javnih medijev medicinske sestre predstavljajo tudi svojo poklicno podo-
bo v javnosti, ki se kljub zakoreninjenim stereotipom o medicinskih sestrah vendarle
s­ preminja.
Življenja brez informacij si v današnjem času ne predstavljamo, zato je zaupanje v medi-
je še toliko bolj pomembno. Medicinske sestre morajo vzdrževati profesionalno komu-
nikacijo in samopodobo, le tako bodo dosegle večjo podporo in spoštovanje v medijih.
Zato naj s svojim videzom, vedenjem in obnašanjem ne vzbujajo dvomljive pozornosti,
temveč svoja osebna merila usklajujejo z načeli profesionalne urejenosti in organizacijske
kulture institucije, ki ji pripadajo. Tako skrbijo za zvišanje ugleda stanu in poklica v družbi,
pri kateri imata ustrezna podoba in njeno vedenje zelo pomembno vlogo.
Ključne besede: medicinska sestra, komunikacija, mediji

Uvod

V informacijski družbi so mediji pomemben element družbenega življenja, ki
jih označujejo kot posrednike med oddajniki sporočil na eni strani in preje-
mniki na drugi. Funkcija medijev pa ni le prenos vsebin, temveč njihovo ak-
tivno (so)ustvarjanje. Poleg nevtralnega prenosa vsebin hkrati ustvarjajo še
številne druge učinke, poleg jasnih sporočil prenašajo tudi prikrita sporočila,
posredujejo lahko tudi vrednote, emocije in sodbe (Marshall in Burnett, 2003;
McLuhan, 1946). Žilič Fišerjeva (2015) vidi množične medije kot odločujoči del
komuniciranja, pri čemer se pojem komunicirati nanaša na dejanje, ko se po-
šilja sporočilo o neki temi nekomu, ki ga na drugi strani imenuje sprejemnik.
Ključna naloga medijev je torej uresničevanje javno dobrega in javnega inte-
resa. Medicinske sestre ne izvajajo samo nalog na področju bolezni, rehabi-
litacije in zdravja, ampak zajemajo tudi področja poučevanja in sodelovanja
z mediji. Popović in Pahor (2011) menita, da bi medicinske sestre svojo me-
dijsko podobo lahko izboljšale z aktivnejšim sodelovanjem z mediji in obve-
ščanjem javnosti o različnih dejavnostih stroke, kjer se uveljavljajo kot samo-
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350