Page 349 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 349
ović in Pahor (2011) navajata, da mediji danes medicinske sestre prikazu- karmen petek
jejo kot ženske profesionalke, ki pomembno prispevajo k zdravju in življenju
ljudi in so kot take vzor ostalim. Zato je treba čim bolje poznati svet komuni-
kacije, načine delovanja medijev, prepoznati in razumeti njihovo pravo nara-
vo ter razvijati kritičen odnos do medijskih sporočil. Zdravstvene avtoritete,
ki ljudem govorijo, kako naj zdravo živijo, hkrati pa sami tega ne upošteva-
jo: kadijo, uživajo slabo hrano, so predebele… zagotovo ne dajejo dobrega
vzgleda. S svojim življenjskim slogom namreč izkazujemo, za kar se v resni-
ci zavzemamo (Hoyer, 2005). Ali povedano drugače, medicinska sestra, ki sa-
ma ne verjame v zdrav način življenja, naj promocije zdravja raje ne opravlja.
Zavedati se je potrebno, da s svojim vedenjem in ravnanjem vedno in pov-
sod vzdržujemo pozitivno podobo svojega poklica in tako povečujemo zau-
panje javnosti vanj.

Zaključek

Strokovno podana ustna informacija s strani zdravstvenega osebja prežene
morebitni skriti dvom, ki ga zapisana informacija ne, zato je potrebno razvija-
ti komunikacijsko spretnost ter krepiti samozavest zdravstvenega osebja. De-
jstvo je namreč, da medicinske sestre s sodelovanjem z mediji in strokovnim
obveščanjem javnosti o različnih dejavnostih stroke pomembno prispevajo
tudi h kakovosti in razvoju zdravstva.

Literatura

BRIDGES, JM., 1990. Literature review on the images of the nurse and nursing in the me-
dia. Journal of advanced nursing, 15(7), str. 850-854.

CVETKOVICH, G. in LÖFSTEDT, R., 1999. Social trust and the management of risk. London:
Earthscan.

ERJAVEC K. in VOLČIČ Z., 1999. Odraščanje z mediji. Rezultati raziskave »Mladi in mediji«.
Ljubljana: Zveza prijateljev mladine Slovenije, str. 9-34.

ERJAVEC, K., KOŠIR, M.& VOLČIČ, Z., 2006. Vzgoja za medije: tisk, radio, televizija. Ljubljana:
Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo.

GRMIČ V., 1997. Politika in morala. V: Rus V Etika in morala v sodobni družbi. Zbornik, Društ-
vo T. G. Masaryk za filozofsko antropologijo in etiko ter za humanistične in družbene
vede in časopis Antropos. str. 255–64.

HOYER, S., 2005. Pristopi in metode v zdravstveni vzgoji. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Viso-
ka šola za zdravstvo Ljubljana.

ICN, 2005.Definition of the Midwife. International Confederation of Midwives. Brisbane.
ICN, 2010. The ICN Code of Ethics for Nurses. Geneva: International Council of Nurses.
KALISCH, BJ., KALISCH, PA. in MCHUGH, ML. ,1982. The nurse as a sex object in motion pic-

tures, 1930 to 1980. Res Nurs Health. str. 5(3):147–54. Pridobljeno 2.2.2020 s http://dx.doi.
org/10.1002/nur.4770050306.
KAROLI, B., 2005. Pojavnost medicinskih sester v javnih medijih [diplomsko delo]. Ljubljana:
Visoka šola za zdravstvo, str. 21-46.
KAROLI, B., 2007. Pojavnost medicinskih sester v javnih medijih. Obzor Zdr N 2007; 41(1) str.
21–4.

347
   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354