Page 362 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 362
iskovanje za znanje, znanje za zdravje jno velik problem. Ljudje mnogokrat ne poslušajo sogovornika, saj se ukvar-
jajo sami s seboj. Medtem ko razmišljajo, kaj bodo povedali, gledajo okoli,
sogovornika prekinjajo in menjavajo temo pogovora. Končni rezultat vsega
so zato nerazumevanje in žalitve, to pa vodi v konflikte v medsebojnih od-
nosih. Za boljše odnose med sodelavci ali boljšo komunikacijo je potrebno,
da razumemo sebe, razumemo drugega in da spoštujemo ljudi. Da bo ko-
municiranje v timih uspešno, moramo sogovornika poslušati, si izmenjavati
običajne in strokovne informacije, obvladovati konflikte, komunicirati v man-
jših skupinah in poučevati (Dovč, 2009). Ule (2009) navaja, da se soočenju s
konfliktom izogibamo ravno zato, ker smo za soočenje in reševanje konflik-
tov premalo usposobljeni, ne zavedamo pa se, da s tem stvari le še poslabša-
mo, saj konflikt lahko izbruhne na novo in na težje obvladljiv način. Obstaja
pa tudi drugi razlog izogibanja konfliktu in ta je, da se bojimo nezadovoljst-
va, agresivnosti, napetosti in negativnih čustev, ki običajno spremljajo naše
reševanje konflikta. Če konfliktov ne rešujemo sproti in jim dopustimo, da se
kopičijo, ali pa se umaknemo reševanju konfliktov, kasneje pride do stopn-
jevanja konfliktov ali pa se ta celo razširijo na druga področja delovanja. V
prispevku smo se osredotočili na konflikte, ki se pojavljajo med člani negov-
alnega tima, z raziskavo pa proučili način reševanja konfliktov med člani ne-
govalnega tima, ki nastanejo v delovnem procesu.
Metode
Raziskava je temeljila na kvantitativni metodi dela s tehniko anketiranja. Za
zbiranje primarnih podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, sekundarne
vire pa smo zbrali s pomočjo pregleda znanstvene in strokovne literature
ter spletnih virov v podatkovnih bazah CINAHL, COBBIS. SI, Google Učenjak
in Digitalne knjižnice Slovenije. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni
vprašalnik, ki smo ga oblikovali na osnovi pregleda domače in tuje literature.
Vprašalnik, ki je sestavljen iz 16 vprašanj zaprtega tipa, v prvem delu vsebuje
sociodemografska vprašanja, v drugem pa vprašanja o konfliktih med člani
negovalnega tima. Med srednje medicinske sestre oziroma zdravstvene teh-
nike ter diplomirane medicinske sestre oziroma diplomirane zdravstvenike
smo razdelili 50 anketnih vprašalnikov, nazaj pa dobili 29 (58 %) v popolnos-
ti izpolnjenih anketnih vprašalnikov. Anketiranje smo izvedli v mesecu febru-
arju leta 2019. Potekalo je na podlagi prostovoljne odločitve o sodelovanju z
možnostjo odklonitve sodelovanja v raziskavi in z upoštevanjem raziskoval-
nih ter etičnih načel. Pri obdelavi podatkov smo uporabili: metodo opisovan-
ja, metodo analize in primerjanja, dokazovanja ter izpodbijanja in metodo
abstrakcije. Podatki, ki smo jih pridobili, so bili obdelani s programom Micro-
soft Office Excel.
Zastavili smo si naslednja raziskovalna vprašanja:
1. Kako pomembna je komunikacija med člani negovalnega tima?
2. Kateri so vzroki za nastanek konfliktov med člani negovalnega tima?
3. Na kakšen način člani negovalnega tima rešujejo nastale konflikte?
360
jajo sami s seboj. Medtem ko razmišljajo, kaj bodo povedali, gledajo okoli,
sogovornika prekinjajo in menjavajo temo pogovora. Končni rezultat vsega
so zato nerazumevanje in žalitve, to pa vodi v konflikte v medsebojnih od-
nosih. Za boljše odnose med sodelavci ali boljšo komunikacijo je potrebno,
da razumemo sebe, razumemo drugega in da spoštujemo ljudi. Da bo ko-
municiranje v timih uspešno, moramo sogovornika poslušati, si izmenjavati
običajne in strokovne informacije, obvladovati konflikte, komunicirati v man-
jših skupinah in poučevati (Dovč, 2009). Ule (2009) navaja, da se soočenju s
konfliktom izogibamo ravno zato, ker smo za soočenje in reševanje konflik-
tov premalo usposobljeni, ne zavedamo pa se, da s tem stvari le še poslabša-
mo, saj konflikt lahko izbruhne na novo in na težje obvladljiv način. Obstaja
pa tudi drugi razlog izogibanja konfliktu in ta je, da se bojimo nezadovoljst-
va, agresivnosti, napetosti in negativnih čustev, ki običajno spremljajo naše
reševanje konflikta. Če konfliktov ne rešujemo sproti in jim dopustimo, da se
kopičijo, ali pa se umaknemo reševanju konfliktov, kasneje pride do stopn-
jevanja konfliktov ali pa se ta celo razširijo na druga področja delovanja. V
prispevku smo se osredotočili na konflikte, ki se pojavljajo med člani negov-
alnega tima, z raziskavo pa proučili način reševanja konfliktov med člani ne-
govalnega tima, ki nastanejo v delovnem procesu.
Metode
Raziskava je temeljila na kvantitativni metodi dela s tehniko anketiranja. Za
zbiranje primarnih podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, sekundarne
vire pa smo zbrali s pomočjo pregleda znanstvene in strokovne literature
ter spletnih virov v podatkovnih bazah CINAHL, COBBIS. SI, Google Učenjak
in Digitalne knjižnice Slovenije. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni
vprašalnik, ki smo ga oblikovali na osnovi pregleda domače in tuje literature.
Vprašalnik, ki je sestavljen iz 16 vprašanj zaprtega tipa, v prvem delu vsebuje
sociodemografska vprašanja, v drugem pa vprašanja o konfliktih med člani
negovalnega tima. Med srednje medicinske sestre oziroma zdravstvene teh-
nike ter diplomirane medicinske sestre oziroma diplomirane zdravstvenike
smo razdelili 50 anketnih vprašalnikov, nazaj pa dobili 29 (58 %) v popolnos-
ti izpolnjenih anketnih vprašalnikov. Anketiranje smo izvedli v mesecu febru-
arju leta 2019. Potekalo je na podlagi prostovoljne odločitve o sodelovanju z
možnostjo odklonitve sodelovanja v raziskavi in z upoštevanjem raziskoval-
nih ter etičnih načel. Pri obdelavi podatkov smo uporabili: metodo opisovan-
ja, metodo analize in primerjanja, dokazovanja ter izpodbijanja in metodo
abstrakcije. Podatki, ki smo jih pridobili, so bili obdelani s programom Micro-
soft Office Excel.
Zastavili smo si naslednja raziskovalna vprašanja:
1. Kako pomembna je komunikacija med člani negovalnega tima?
2. Kateri so vzroki za nastanek konfliktov med člani negovalnega tima?
3. Na kakšen način člani negovalnega tima rešujejo nastale konflikte?
360