Page 361 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 361
onstruktivno reševanje konfliktov med
člani negovalnega tima

Nina Zaletelj, Ljiljana Leskovic
Univerza v novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede,

Na Loko 2, 8000 Novo mesto
nina.zaletelj@gmail.com, ljiljana.leskovic@uni-nm.si

Povzetek

Uvod: Znotraj zdravstvenih ustanov je komunikacija večplastna, saj gre za komunikacijo
med uslužbenci, zdravstvenimi delavci in pacienti. Vsebuje visoka etična načela in pred-
stavlja sodelovanje multidisciplinarnega tima. Namen raziskave je preučiti, kako člani ne-
govalnega tima rešujejo konflikte, ki nastanejo v delovnem procesu. Cilji raziskave so
predstaviti reševanje konfliktov med člani negovalnega tima na delovnem mestu in pre-
učiti pristope k reševanju konfliktov. Metode: Raziskava temelji na kvantitativni metodi
dela z uporabo tehnike anketiranja. Zbiranje primarnih podatkov je potekalo z anketnim
vprašalnikom. Vprašalnik, ki je sestavljen iz 16 vprašanj zaprtega tipa, v prvem delu vse-
buje sociodemografska vprašanja, v drugem pa vprašanja o konfliktih med člani nego-
valnega tima. Sekundarne vire smo zbrali s pomočjo pregleda znanstvene in strokov-
ne literature ter spletnih virov v podatkovnih bazah CINAHL, COBBIS. SI, Google Učenjak
in Digitalna knjižnica Slovenije. Rezultati: Med srednje medicinske sestre oziroma zdra-
vstvene tehnike ter diplomirane medicinske sestre oziroma diplomirane zdravstvenike
smo razdelili 50 anketnih vprašalnikov, nazaj pa dobili 29 (58 %) v popolnosti izpolnje-
nih anketnih vprašalnikov. Ugotovili smo, da 17 anketiranih (58 %) navaja kot vzrok za na-
stanek konfliktov med člani negovalnega tima neučinkovito komunikacijo, 16 (55 %) pa
kot vzrok navaja pomanjkanje kadra oziramo preobremenjenost. 8 anketiranih (27,58 %)
konflikte rešuje z mirnim pogovorom, 15 (51,72 %) pa z opravičilom osebi, ki je bila vklju-
čena v sam konflikt. Nastale konflikte anketirani (6; 20,7 %) največkrat rešujejo s pomočjo
komunikacije, sem pa spadajo mirni pogovor, opravičilo in pogovor z nadrejenim. Raz-
prava: Nastali konflikti se največkrat rešujejo s pomočjo komunikacije, in sicer z mirnim
pogovorom, z opravičilom in pogovorom z nadrejenim. Komunikacija med člani nego-
valnega tima je zelo pomembna. Neučinkovita komunikacija je vzrok nastanka konflik-
ta, dobra komunikacija pa pripomore k dobrim odnosom in manjši možnosti nastajanju
konfliktov.

Ključne besede: komunikacija, konflikti, negovalni tim

Uvod

V medsebojnih odnosih so težave v komunikaciji izrazitejše, zato je za do-
bro komunikacijo pomembno poslušanje in slišanje drugih, kar pa je običa-
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366