Page 25 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 25
pier paolo vergerio il vecchio e la pedagogia umanistica

Starejšega, in sicer komedijo Paulus, ad iuvenum mores corrigendos in raz-
pravo De ingenuis moribus et liberalibus adulescentiae studiis. Koprski hu-
manist je najprej vključen v skop širšega intelektualnega dogajanja, znotraj
katerega se je razvila prava šola humanističnih razprav, namenjenih temati-
ki vzgoje in izobraževanja mladih. Sledi analiza samo tistih vidikov kome-
dije, ki so povezani z osrednjo tematiko pedagogike, nato pa še razčlenitev
globljih vplivov iz klasične literature na oblikovanje pedagoških razprav.
Članek se zaključuje s predstavitvijo glavnih smernic primerne vzgoje, kot
jih pojmuje Vergerij. Nekateri vidiki, ki so izpostavljeni v humanistični raz-
pravi, bodo namreč postali ključni pojmi tudi za sodobno pedagogiko.

Summary
Petrus Paulus Vergerius the Elder and the humanistic pedagogy

The article analyses some of the fundamental humanistic pedagogical
thoughts, considering two works by Pier Paolo Vergerio the Elder, the com-
edy Paulus, ad iuvenum mores corrigendos and the treatise De ingenuis
moribus et liberalibus adulescentiae studiis. The Capodistrian humanist is
first included into a broader strand of humanist discourses, that led to an
important proliferation of new works dedicated to the theme of educating
young people. The paper moves on to analyse firstly, some aspects of the
comedy related to the central theme of pedagogy and then, to researching
how classical literature influences the formation of pedagogical discourse.
Finally, it presents the main guidelines for a correct education, as interpret-
ed by Vergerio. In fact, some of the aspects he exhibited will become impor-
tant key concepts in modern pedagogy as well.

401
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30