Page 27 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 27
oja za različnost pri pouku italijanskega
jezika v Slovenski Istri
Metka Malčič
UP FHŠ, Oddelek za italijanistiko in Inštitut za medkulturne študije
metka.malcic@upr.si
Uvod
Z vstopom Slovenije v Evropsko unijo, s procesom globalizacije in spre-
membami, ki jih prinašajo migracije, smo kot družba in kot posamezni-
ki postavljeni pred nove izzive, saj so nam po eni strani dane mnoge mož-
nosti, ki jih prej nismo imeli, po drugi strani pa prav te s seboj prinašajo
raznotere spremembe in novosti, s tem pa tudi pasti, katerih reševanja se
moramo lotevati interdisciplinarno in z veliko mero kritičnosti, na podla-
gi (pozitivnih in negativnih) izkušenj iz preteklosti, ter v praksi preizkušati
drugačne poti in ponujati drugačne rešitve. Odrasli bi morali čim bolje ra-
zumeti današnji svet in potrebe mladega človeka, ki se z novo realnostjo so-
oča vsak dan, saj bi mu le tako lahko ponudili znanja in veščine, ki jih pot-
rebuje za življenje in delo v sodobnih kompleksnih in pluralnih družbah.
Mladim bi morali ponuditi pouk (tudi preko izbire vsebin, metod, pristo-
pov, tehnik, strategij, orodij …), pri katerem bi razvijali spretnosti, usvajali
znanja in uspešno razvijali svoje potenciale ter se zavedali mesta, ki ga ima-
jo kot posamezniki v različnih skupnostih v različnih življenjskih obdob-
jih. Na ta način bi uzavestili pomen in vpliv, ki ga ima vse našteto na nji-
hova življenja in na sprejemanje (pravih) odločitev. Le z razumevanjem in
odpiranjem navzven se bodo razvijali v posameznike, ki bodo lahko uspeš-
no delovali v svojem okolju. Če želimo doseči ta cilj, pa jim moramo po-
nujati vsebine, preko katerih ne bodo le usvajali jezika, ampak bodo imeli
možnost spoznavati sebe in druge ter razvijali zmožnost »znati biti« in ne
doi: https://doi.org/10.26493/978-961-293-049-3.403-419 403
jezika v Slovenski Istri
Metka Malčič
UP FHŠ, Oddelek za italijanistiko in Inštitut za medkulturne študije
metka.malcic@upr.si
Uvod
Z vstopom Slovenije v Evropsko unijo, s procesom globalizacije in spre-
membami, ki jih prinašajo migracije, smo kot družba in kot posamezni-
ki postavljeni pred nove izzive, saj so nam po eni strani dane mnoge mož-
nosti, ki jih prej nismo imeli, po drugi strani pa prav te s seboj prinašajo
raznotere spremembe in novosti, s tem pa tudi pasti, katerih reševanja se
moramo lotevati interdisciplinarno in z veliko mero kritičnosti, na podla-
gi (pozitivnih in negativnih) izkušenj iz preteklosti, ter v praksi preizkušati
drugačne poti in ponujati drugačne rešitve. Odrasli bi morali čim bolje ra-
zumeti današnji svet in potrebe mladega človeka, ki se z novo realnostjo so-
oča vsak dan, saj bi mu le tako lahko ponudili znanja in veščine, ki jih pot-
rebuje za življenje in delo v sodobnih kompleksnih in pluralnih družbah.
Mladim bi morali ponuditi pouk (tudi preko izbire vsebin, metod, pristo-
pov, tehnik, strategij, orodij …), pri katerem bi razvijali spretnosti, usvajali
znanja in uspešno razvijali svoje potenciale ter se zavedali mesta, ki ga ima-
jo kot posamezniki v različnih skupnostih v različnih življenjskih obdob-
jih. Na ta način bi uzavestili pomen in vpliv, ki ga ima vse našteto na nji-
hova življenja in na sprejemanje (pravih) odločitev. Le z razumevanjem in
odpiranjem navzven se bodo razvijali v posameznike, ki bodo lahko uspeš-
no delovali v svojem okolju. Če želimo doseči ta cilj, pa jim moramo po-
nujati vsebine, preko katerih ne bodo le usvajali jezika, ampak bodo imeli
možnost spoznavati sebe in druge ter razvijali zmožnost »znati biti« in ne
doi: https://doi.org/10.26493/978-961-293-049-3.403-419 403